Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nowa metoda płatności na platformie TransferGo. Klienci mogą korzystać z Blika

Za uruchomienie nowego rozwiązania odpowiada spółka Autopay

Na platformie TransferGo, obsługującej internetowe przekazy pieniężne na całym świecie, pojawiła się nowa metoda płatności: Blik. W efekcie użytkownicy serwisu w Polsce będą mogli z pomocą narzędzia PSP (operator systemu Blik) przelać pieniądze za granicę z polskiego rachunku bankowego. Za wdrożenie tego rozwiązania odpowiada Autopay.

Przeczytajcie także: Ubezpieczeniowe ramię TubaPay przejdzie do Insly

TransferGo powstał na początku poprzedniej dekady. Dzisiaj za jego pośrednictwem można przelewać środki odbiorcom w 160 krajach, z czego skorzystało już ok. 6 mln klientów. Użytkownicy z Polski wysyłają z jego pomocą pieniądze m.in. do Ukrainy, Gruzji czy Turcji. W 2022 roku takich transakcji było ponad 2,3 mln, na łączną kwotę przekraczającą 1,8 mld zł. W 2023 roku TransferGo spodziewa się przeszło 3 mln płatności.

Przeczytajcie także: Na polskim rynku działa już ponad 33 tys. automatów paczkowych

Z danych opublikowanych przez PSP kilka tygodni temu wynika, że z Blika korzysta ponad 14 mln użytkowników aplikacji bankowych. Przy użyciu tego narzędzia tylko w II kw. zrealizowano 426 mln transakcji. Dla porównania w I kw. bieżącego roku transakcji było 374 mln. W serwisie cashless.pl mogliście też przeczytać, że 8 września, użytkownicy apek bankowych z Polski wykonali ponad 7 mln transakcji Blikiem. To pierwszy raz w historii tego systemu, gdy dzienna liczba operacji zrealizowanych przez PSP przekroczyła ten poziom.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies