Fundację wspierają w tym projekcie m.in. Mastercard i Visa. Ta ostatnia samodzielnie rozwija też rozwiązanie Visa Mobile
Fundacja Polska Bezgotówkowa poinformowała o podjęciu działań, które mają spopularyzować w Polsce globalny standard płatniczy Click to pay, eliminujący konieczność każdorazowego wpisywania numerów kart i innych informacji podczas płatności.
Instytucja ogłosiła, że zakończono pierwszy etap prac wdrożeniowych – dotyczył on UX usługi, czyli wrażeń doświadczanych przez użytkownika podczas korzystania z danego produktu. We współpracy z Visą i Mastercardem opracowano model płatności kartą w sieci, który będzie wprowadzany na naszym rynku. Wdrożenie usługi po stronie akceptacyjnej zadeklarowali Autopay, eService, Fiserv Polska, Paynow, PayU, Przelewy24, Tpay, Worldline oraz ZEN.com.
Click to Pay wykorzystuje standard EMV Secure Remote Commerce (SRC). Jest on wzorcem dla płatności kartą w internecie. Umożliwia przeprowadzenie transakcji bez potrzeby wpisywania danych takich jak data ważności, kod CVV, imię i nazwisko posiadacza czy numer karty. Klient jest rozpoznawany z pomocą adresu mailowego czy numeru telefonu, a weryfikację ułatwia hasło lub ustawienie urządzenia jako zaufanego. Użytkownik podczas płacenia otrzymuje dostęp do kart, wybiera jedną z nich i może zakończyć proces płatności
Kolejnym etapem realizacji projektu będzie wdrożenie Click to pay przez wybrane marki zakupowe. Równocześnie fundacja chce podejmować działania edukacyjne kierowane zarówno do sprzedawców, jak i klientów końcowych. Celem będzie wyjaśnienie działania oraz zalet korzystania z Click to pay i bezpieczeństwa płatności w internecie. Przy nasycającym się rynku terminali, może to być dla Polski Bezgotówkowej kolejny obszar do zagospodarowania.
Na koniec warto przypomnieć, że Visa realizuje inny projekt bazujący na Click to pay, czyli płatności Visa Mobile. W tym przypadku podczas transakcji wystarczy wpisać swój numer telefonu oraz autoryzować płatność w aplikacji mobilnej. Innowację wdrażaną na polskim rynku zaoferowały już m.in. ING, Nest Bank czy banki spółdzielcze BPS i SGB, a więcej na ten temat przeczytacie w tym tekście. Z informacji uzyskanych przez serwis cashless.pl wynika, że Visa zamierza brać udział w pracach nad rozpowszechnianiem w Polsce Click to pay i jednocześnie rozwijać autorską usługę Visa Mobile.