Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nowość w eDO App. Do aplikacji dodano biometryczne potwierdzanie tożsamości

Z nowego rozwiązania mogą już korzystać klienci bankowości korporacyjnej mBanku

Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych wprowadziła nowe rozwiązanie do aplikacji eDO App. Mowa o funkcji potwierdzania tożsamości przy zastosowaniu biometrii twarzy. Narzędzie jest już dostępne dla klientów bankowości korporacyjnej mBanku.

Przeczytajcie także: Płatności Blikiem bezpośrednio na kasie

Jak to działa? Użytkownik wybiera eDO App jako sposób potwierdzenia tożsamości na stronie dostawcy usług, np. banku. Po uruchomieniu aplikacji trzeba zeskanować kod QR ze strony lub przepisać odpowiadający mu numer – nastąpi przeniesienie do ekranu wyboru metody potwierdzenia tożsamości, gdzie pojawi się opcja biometrii.

Alternatywą jest wpisanie numeru PIN nadawanego podczas odbioru dowodu osobistego w urzędzie. Przedstawiciele PWPW zwracają uwagę, że część użytkowników może nie znać lub nie pamiętać wspomnianego numeru PIN, a właściciele paszportów w ogóle nie mogą korzystać z tego narzędzia. I właśnie z myślą o takich osobach wdrożono nową funkcjonalność.

Przeczytajcie także: Pierwszy bank uznaje mDowód

Po wybraniu metody uwierzytelnienia, użytkownik apki musi wpisać numer CAN z e-dowodu lub zeskanować obszar MRZ z paszportu (na dole strony ze zdjęciem), a następnie zbliżyć dokument do anteny NFC w smartfonie. Po transferze danych uruchomi się aparat przedni, użytkownik zobaczy swoją twarz, aplikacja skoryguje jej ustawienie. Teraz wystarczy już tylko potwierdzić gotowość, aplikacja stworzy trójwymiarowy, zaszyfrowany skan twarzy. Jeśli wszystko się zgadza, weryfikacja kończy się pomyślnie.

Nowe rozwiązanie ma być, wedle zapewnień PWPW, nie tylko szybkie i wygodne, ale też bezpieczne za sprawą bardzo wysokiej dokładności procesów weryfikacyjnych.

Przeczytajcie także: Aplikacja terminalowa od Centreo przeszła audyt PCI

Aplikacja eDO App zapewnia dostęp do kilkuset usług publicznych i komercyjnych. Rozwiązanie z wykorzystaniem numeru PIN mają do dyspozycji klienci banków Santander i PKO BP oraz firm ubezpieczeniowych Allianz i Uniqa. Za pomocą tego narzędzia można też zdalnie zawrzeć umowę np. z PGNiG. Na liście wspieranych rozwiązań i partnerów znajdziecie też Internetowe Konto Pacjenta, Profil Zaufany czy Platformę Usług Elektronicznych ZUS. Aplikację eDO App za darmo można pobrać z marketów App Store, Google Play, a także Huawei AppGallery.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies