Pozostałe banki mają czas do pierwszego września, by zacząć traktować cyfrowy dowód na równi z tym tradycyjnym
Klienci PKO BP podczas wizyty w oddziałach banku mogą już potwierdzać swoje dane przy użyciu mDowodu dostępnego w aplikacji mObywatel 2.0. Tym samym w placówce tej instytucji nie trzeba już posiadać plastikowego dowodu osobistego czy paszportu – wystarczy smartfon z wprowadzoną niedawno apką.
Jak nowe rozwiązanie wygląda w praktyce? Podczas wizyty w placówce banku klient zostanie poproszony przez pracownika o zalogowanie się na swoim smartfonie do mObywatela. Należy wówczas zeskanować kod QR udostępniony w placówce. Doradca zobaczy w systemie potwierdzenie danych klienta i może przystąpić do załatwiania jego spraw.
Bank wyjaśnia w komunikacie, że użytkownicy bankowości elektronicznej, którzy chcą zmienić tradycyjny dowód osobisty przypisany w serwisie iPKO lub aplikacji IKO, powinni potwierdzić swoje dane mDowodem w oddziale banku.
mDowód nie jest cyfrową wersją dowodu osobistego. Dokumenty różnią się serią i numerem, datą wydania i ważności. Dowód cyfrowy jest ważny tylko w Polsce. Aplikacja mObywatel 2.0 została udostępniona 14 lipca, od tego dnia (teoretycznie) mDowodu można używać w zdecydowanej większości codziennych sytuacji wymagających potwierdzenia tożsamości. Jednym z trzech wyjątków było posługiwanie się dokumentem w bankach, ale zmieni się to od 1 września. PKO BP o kilka dni wyprzedził zatem przymusowe wdrożenie.