Na razie oferta sklepu vitay.pl liczy 3,5 tys. produktów, ale do końca roku ma być ona poważnie rozbudowana
Orlen planuje rozwijać swój sklep internetowy vitay.pl i poszerzać jego ofertę, która obecnie liczy 3,5 tys. produktów. Co ciekawe, w firmie rozważany jest scenariusz, w którym miejsce to otwiera się na innych sprzedawców, o czym informują wiadomoscihandlowe.pl. Tym samym sklep przekształciłby się w platformę marketplace, a to już oznacza konkurowanie z Allegro, Amazonem czy uruchomionym niedawno serwisem wszystko.pl.
Sklep funkcjonujący pod adresem vitay.pl nie jest nowym pomysłem, koncern paliwowy uruchomił go kilka kwartałów temu. Asortyment podzielono na kilka kategorii, w tym motoryzację, elektronikę czy dom i ogród. W efekcie klient może tam kupić nie tylko płyn do spryskiwaczy czy foteliki samochodowe, ale też telewizor, smartfon, biżuterię, garnki czy żelazko.
Przedstawiciele Orlenu przekonują, że ich sklep internetowy rośnie w tempie dwucyfrowym. Jeszcze tego roku liczba oferowanych produktów ma się poważnie zmienić, a wzrostów należy się spodziewać przede wszystkim w kategorii motoryzacja, najmocniej powiązanej z głównym biznesem Orlenu. Podmiot nie wyklucza też dostaw żywności dostępnej na jego stacjach.
W rozwoju tych planów swoje role mogłyby odegrać nie tylko stacje koncernu, sieć jego 2 tys. automatów paczkowych (ta jest ciągle rozbudowywana), ale też np. przejęty przez Orlen Ruch. W tym kontekście jeszcze ciekawiej brzmią pogłoski o możliwym przejęciu przez firmę multienergetyczną usług kurierskich i logistycznych należących do Poczty Polskiej.