W poprzednim kwartale z pomocą tego narzędzia użytkownicy Blika przesłałi środki ponad 100 mln razy
Nest Bank poinformował, że jego klienci mogą już korzystać z przelewów na telefon Blik. Z pomocą tego rozwiązania można przesyłać środki bez znajomości numeru konta odbiorcy – wystarczy podać jego numer telefonu. Usługa jest darmowa i dostępna przez całą dobę, siedem dni w tygodniu.
Aby odebrać przelew na telefon Blik, klient musi zarejestrować swój numer w usłudze – w Nest Banku można to zrobić w zakładce Blik w aplikacji mobilnej banku. Na tym kończy się rola użytkownika, od teraz może przyjmować przelewy. Z kolei aby przesłać komuś pieniądze, należy w apce wybrać właściwą usługę w zakładce Blik, uzupełnić dane odbiorcy i potwierdzić transakcję. Odbiorca powinien w krótkim czasie dostać środki.
Niedawno w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że przelewy na numer telefonu w minionym kwartale stanowiły niemal jedną czwartą wszystkich transakcji z udziałem Blika. W ciągu trzech miesięcy wykonano ponad 100 mln transakcji tego typu – taka sytuacja miała miejsce po raz pierwszy w historii. Nadal największy udział w transakcyjności Blika mają płatności online, ale ich znaczenie w systemie spada właśnie za sprawą transakcji P2P.