Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
NEWS
PayU sprzedane, choć nie w całości. Izraelski Rapyd zapłaci 610 mln dolarów

Fundusz Prosus wciąż będzie posiadał większą część PayU i skupi się na rozwoju biznesu w Indiach

Fundusz inwestycyjny Prosus, zarejestrowany w Holandii, a należący do południowoafrykańskiej korporacji Naspers, ogłosił sprzedaż na rzecz izraelskiego fintechu Rapyd, części firmy PayU. Chodzi o jednostkę określaną jako Global Payments Organisation. Wartość operacji to 610 mln dolarów, ale na jej finalizację zgodę muszą jeszcze wyrazić regulatorzy rynku.

Przeczytajcie także: Wystartował Blog nadzorczy KNF

Na przejmowaną część PayU składają się biznesy w kilkudziesięciu krajach Afryki, Ameryki Łacińskiej oraz Centralnej i Wschodniej Europy, w tym Polski (GPO ma odpowiadać za 30 proc. przychodów PayU). W efekcie PayU, które pozostanie w rękach Naspers, skupi się na prowadzeniu działalności na kilku rynkach wschodzących, przede wszystkim w Indiach, gdzie obsługuje ponad 450 tys. sprzedawców.

Rapyd to wywodzący się z Izraela, ale zarejestrowany w Wielkiej Brytanii fintech należący już do grona jednorożców, czyli firm wycenianych na minimum 1 mld dolarów (jak podaje techcrunch.com Rapyd obecnie jest wyceniany na blisko 9 mld dolarów). Firma zajmuje się cyfrowym przetwarzaniem płatności. Przejęcie GPO ma zwiększyć skalę działalności fintechu i pomóc mu zaistnieć na wielu nowych rynkach.

Przeczytajcie także: Barbiemania zagrożeniem dla portfela

Sama transakcja nie jest niespodzianką – jeszcze pod koniec czerwca mogliście przeczytać, że Prosus prowadzi rozmowy na temat sprzedaży PayU. Rapyd już wtedy był wymieniany wśród zainteresowanych przejęciem, a jego rywalem miała być kanadyjska firma z branży płatniczej z siedzibą w Montrealu – Nuvei. Co ciekawe, z nieoficjalnych doniesień wynikało, że na krótkiej liście zainteresowanych przejęciem PayU był też Amazon.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies