Rozwiązanie działa już w ponad 200 placówkach Whole Foods. Do końca roku ma być dostępne we wszystkich sklepach tej sieci
Amazon ogłosił, że oferowana przez niego usługa, w której klient może płacić dłonią, do końca roku pojawi się we wszystkich sklepach Whole Foods w USA (jest ich ponad 500). Klienci decydujący się na korzystanie z tego rozwiązania mogą wybrać się do sklepu nie tylko bez portfela, ale też bez smartfona czy smartwatcha z funkcją płatności zbliżeniowych.
Niemal przed rokiem mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że usługa Amazon One zaczyna być wprowadzana na szerszą skalę w sklepach Whole Foods (Amazon kupił tę sieć kilka lat temu za blisko 14 mld dolarów). Wówczas mowa była o kilkudziesięciu placówkach, teraz rozwiązanie ma działać w ponad 200 sklepach tej sieci i cieszy się ponoć rosnącym zainteresowaniem.
Jak to działa? W sklepie wyposażonym w specjalny czytnik klient skanuje dłoń (a najlepiej obie), podaje numer telefonu oraz dane z karty płatniczej (wymagane dane można wcześniej podać online). Od tego momentu klient może robić zakupy – należność będzie naliczana automatycznie, a za instrument płatniczy posłuży dłoń. W teorii ma to być ułatwienie, ale pojawiają się pytania o zbieranie przez firmę kolejnych wrażliwych danych, tym razem biometrycznych.
Amazon stosuje to rozwiązanie w swoich sklepach, ale też licencjonuje technologię sieciom handlowym, restauracjom czy firmom działającym w branży rozrywkowej. W miejscach tych skan dłoni może być wykorzystany nie tylko podczas płatności, ale też w ramach weryfikacji tożsamości czy wieku.