Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Mastercard: jedna trzecia firm rodzinnych z Europy nie korzysta z cyfrowych innowacji ze względu na słabe połączenie internetowe

W przypadku polskich firm na taki hamulec wskazuje mniej, bo 22 proc. ankietowanych przedsiębiorców

Ponad połowa (58 proc.) polskich firm w trakcie pandemii zaczęła w większym stopniu korzystać z płatności cyfrowych. To wynik lepszy od europejskiej średniej wynoszącej 47 proc. Jednocześnie ponad jedna trzecia firm rodzinnych czuje się przygotowana do działania w cyfrowej gospodarce. Takie wnioski płyną z czerwcowego badania Mastercard. Udział wzięło w nim ponad 10,5 tys. respondentów z 15 krajów.

Przeczytajcie także: Klienci LPP rozłożą rachunki na pięć darmowych rat

Chęć wdrożenia nowych narzędzi cyfrowych zadeklarowało 40 proc. ankietowanych przedstawicieli firm. Jednak część z nich nie jest pewna, które rozwiązania będą dla nich najlepsze. W przypadku polskich firm rodzinnych jest to 20 proc. respondentów, podczas gdy europejska średnia wyniosła 28 proc. Czynnikami hamującym wprowadzanie innowacji cyfrowych są dla polskich firm także obawy związane z cyberbezpieczeństwem (42 proc.) i ochroną prywatności (30 proc.). Co ciekawe, 22 proc. ankietowanych przedstawicieli firm jest zdania, że innowacje hamuje zbyt słabe połączenie internetowe. Średni wynik dla Europy wynosi w tym przypadku aż 30 proc.

Jednym z czynników, który może komplikować proces modernizacji, jest opór przed zmianami ze strony członków firmy, będących jednocześnie krewnymi (wskazało na to 27 proc. badanych). Badanie potwierdziło, że mniej skłonne do wprowadzania zmian są starsze pokolenia. Jednak w większości respondenci są pozytywnie nastawieni do pracy ze swoimi krewnymi. To właśnie przedstawiciele firm rodzinnych są bardziej optymistyczni w kwestii rozwoju biznesu w nadchodzącym roku niż reprezentujący firmy nierodzinne.

Przeczytajcie także: Terminal aplikacyjny od firmy Apple już w Europie

Mastercard w swoim komunikacie poinformował też, że zidentyfikował trzy główne bariery wzrostu, z którymi borykają się małe firmy w Europie. Pierwszą jest możliwość otrzymywania i wykonywania płatności, druga to dostęp do finansowania wspierającego długoterminowy wzrost, a listę zamyka dostęp do narzędzi, które pomagają firmom dołączyć do cyfrowej przestrzeni (np. z obszaru cyberbezpieczeństwa). Mastercard z pomocą swojej infrastruktury i sieci partnerów chce niwelować te przeszkody.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI:

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies