Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Goldman Sachs może porzucić partnerstwo z Apple. Chce przekazać obsługę kart do American Express

To na razie nieoficjalne informacje podane przez anglojęzyczne media

Goldman Sachs rozważa ponoć zakończenie współpracy z Apple. Amerykański bank inwestycyjny miałby scedować to partnerstwo na American Express, o czym jako pierwsza poinformowała redakcja The Wall Street Journal. Strony nie skomentowały tych doniesień.

Przeczytajcie także: Przelewy Express Elixir już są w Revolucie

Apple Card, czyli kredytówka od banku inwestycyjnego i potentata z Doliny Krzemowej, pojawiła się na rynku w 2019 roku. Mogli z niej korzystać wyłącznie klienci w USA i to nie zmieniło się do dzisiaj. Warto jednak odnotować, że Apple przejęło zlokalizowany w Wielkiej Brytanii fintech Credit Kudos, co może wskazywać na chęć oferowania w Europie, zwłaszcza w Wielkiej Brytanii, usługi Apple Card.

Korporacje rozszerzyły jakiś czas temu współpracę na amerykańskim rynku, gdzie uruchomiono rachunki oszczędnościowe dla użytkowników Apple Card z oprocentowaniem 4,15 proc. w skali roku. Zasilenie konta odbywa się przy pomocy Daily Cash, czyli moneybacku w wysokości od 1 do 3 proc. wartości transakcji wykonywanych z pomocą Apple Card. Klient może też zasilić rachunek pieniędzmi z innych źródeł, np. kont w innych bankach. Kilka tygodni po wprowadzeniu na rynek tego produktu informowano, że cieszy się on wśród klientów sporym zainteresowaniem.

Przeczytajcie także: Duże zmiany w cenniku Pocztowego

Dlaczego Goldman Sachs miałby zrezygnować z tego partnerstwa? Być może dlatego, że przez kilka lat nie był w stanie uczynić projektu zyskownym. Na początku br. mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że bank zaraportował straty m.in. z tego tytułu sięgające 1,2 mld dolarów. Dotyczą one wyłącznie pierwszych dziewięciu miesięcy 2022 roku i jednego segmentu działalności: kredytów konsumenckich. Bloomberg informował wówczas, że odpowiadać za to może właśnie Apple Card.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies