Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Fintech WeSub chce unikać sporów w sądach. Konflikty z klientami woli rozstrzygać na platformie online

Przy okazji spółka WeSub podała, że dotychczas zawarła ponad 2,5 tys. umów wynajmu m.in. sprzętu elektronicznego o łącznej wartości ok. 22 mln zł

Fintech WeSub, oferujący finansowanie sprzętu w modelu subskrypcyjnym, poinformował, że korzysta z arbitrażu online oferowanego przez Ultima Ratio. Firma zapewnia, iż dzięki temu przyspieszyła windykację i egzekucję zaległych płatności.

Przeczytajcie także: VeloBank wystawiony na sprzedaż

WeSub tworzy rozwiązania, które pozwalają sklepom internetowym czy stacjonarnym dodawać subskrypcję jako metodę płatności. Dzięki temu konsumenci mogą wynająć jakiś przedmiot (np. komputer, smartfon, ale też sprzęt gastronomiczny) zamiast kupować go na raty czy brać w leasing. Klient nie spłaca wartości przedmiotu, lecz płaci za korzystanie z niego – to usługa, którą przedsiębiorca może ująć w kosztach. Po zakończeniu umowy nie jest wymagane wykupienie sprzętu. Fintech podaje, że do tej pory zawarł ponad 2,5 tys. transakcji wynajmu na przedmioty o wartości ponad 5 mln euro (ponad 22 mln zł).

Jak wyjaśnia WeSub, ewentualna windykacja dużej liczby drobnych roszczeń wiązałaby się z zaangażowaniem pokaźnych środków i czasu. Dlatego zdecydowano się na korzystanie z oferty Ultima Ratio. Obejmuje ona m.in. zdalne podpisywanie dokumentów po sprawdzeniu tożsamości stron przez profil zaufany. W pakiecie jest też arbitraż gospodarczy online. Pozwala on zakończyć ewentualny spór szybciej i taniej niż w przypadku kierowania sprawy do sądu.

Przeczytajcie także: Visa za 1 mld dolarów przejmuje brazylijski fintech Pismo

WeSub zapewnia, że korzystanie z platformy Ultima Ratio oznacza dla klientów m.in. wygodę, przejrzystość oraz poufność podczas wymiany stanowisk. Konsument ma stały dostęp do całej korespondencji oraz wiedzę o wszystkich czynnościach. A jeśli nie uda się wypracować rozwiązania satysfakcjonującego wszystkie strony, serwis umożliwia doproszenie do rozmowy arbitra w celu wydania rozstrzygnięcia. Firma deklaruje, że od rozpoczęcia rozmowy z klientem, który zalega z należnościami, do wydania wyroku arbitrażowego upływa średnio pięć tygodni.

KATEGORIA
FINTECHY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies