Na koniec marca banki miały też przeszło 22,7 mln klientów aktywnie korzystających z ich usług elektronicznych
Związek Banków Polskich opublikował raport Netbank, zawierający informacje o popularności bankowości internetowej i mobilnej w Polsce. Najnowsza wersja dokumentu dotyczy I kw. 2023 roku, a wynika z niej m.in., że na koniec marca obowiązywało w naszym kraju blisko 42,3 mln umów umożliwiających dostęp do bankowości internetowej. W porównaniu z analogicznym kwartałem roku poprzedzającego oznacza to wzrost o niemal 6 proc.
Liczba klientów indywidualnych, korzystających aktywnie (przynajmniej raz w miesiącu) z bankowych usług elektronicznych, sięgnęła w I kw. przeszło 22,7 mln. To o ponad 750 tys. więcej niż w kwartale poprzedzającym (wzrost o ponad 3,3 proc.), a także o niemal 1 mln więcej (przeszło 4,3 proc.) niż w analogicznym kwartale 2022 roku. ZBP podał również, że w porównaniu z marcem 2022 roku średnia wartość przelewu klienta indywidualnego wzrosła o ponad 16 proc., a średnia liczba tych przelewów zwiększyła się o 0,5 proc.
Nadal rośnie liczba aktywnych użytkowników bankowych aplikacji mobilnych. O ile w I kw. 2022 roku było ich przeszło 17,5 mln, o tyle miniony kwartał zakończył się wynikiem ponad 20,1 mln. Oznacza to wzrost o prawie 15 proc. Z raportu wynika też, że 68 proc. osób aktywnie korzystających z bankowości mobilnej (ponad 13,6 mln) to klienci "mobile only", czyli używający bankowości elektronicznej wyłącznie za pośrednictwem aplikacji.
W raporcie ZBP znalazły się także statystyki dotyczące korzystania z bankowości elektronicznej przez firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Na koniec I kw. liczba MŚP posiadających dostęp do bankowości internetowej wynosiła prawie 3,5 mln (nieznaczny wzrost w stosunku kwartalnym). Z podanej grupy ponad 2,4 mln małych i średnich firm aktywnie korzystało z tego rozwiązania w omawianym okresie (oznacza to blisko 3 proc. wzrost w porównaniu z IV kw. 2022 roku).