Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Polska Bezgotówkowa: Polacy są zainteresowani cashbackiem. Chętnie skorzystają też z innych usług na terminalu

Z dodatkowych usług świadczonych podczas płatności kartą chcą korzystać przede wszystkim młodsi konsumenci

Z badań Fundacji Polska Bezgotówkowa wynika, że ponad połowa Polaków jest zainteresowana usługą cashback, dzięki której można wypłacać gotówkę podczas płatności kartą np. za zakupy w sklepie. Coraz większą popularnością cieszą się też inne rozwiązania realizowane z pomocą terminali.

Przeczytajcie także: Plus poszerza ofertę o softposa

Fundacja poinformowała, że konsumenci z pomocą terminali chcą odbierać przesyłki (taką odpowiedź wskazało 56 proc. ankietowanych), doładowywać telefony (44 proc.) oraz zostawiać napiwki (42 proc.). Jeszcze ciekawiej wygląda to w przypadku najmłodszych ankietowanych, w wieku od 18 do 24 lat. Cashbackiem w tej grupie zainteresowanych było 72 proc. ankietowanych, a możliwością odbioru przesyłek aż 80 proc.

Przeczytajcie także: Euronet uruchamia sezonowe bankomaty i wpłatomaty

Powołując się na dane NBP Fundacja podała, że na koniec 2022 roku wypłatę gotówki przy okazji zakupów oferowało swoim klientom blisko 300 tys. placówek handlowych – sklepów, oddziałów pocztowych, stacji benzynowych, hoteli czy salonów prasowych. Punkty, w których dostępna jest usługa, oznaczone są znakami Mastercard - Płać Kartą i Wypłacaj oraz Visa Cash Back. Limit jednorazowych wypłat wynosi 1 tys. zł, a warunkiem realizacji usługi jest dostępność gotówki w kasie.

W ostatnim kwartale ubiegłego roku przeprowadzono 5,5 mln wypłat sklepowych, a ich wartość wyniosła 894,9 mln zł – ponad 7 proc. więcej w stosunku do poprzedniego kwartału.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies