Z dodatkowych usług świadczonych podczas płatności kartą chcą korzystać przede wszystkim młodsi konsumenci
Z badań Fundacji Polska Bezgotówkowa wynika, że ponad połowa Polaków jest zainteresowana usługą cashback, dzięki której można wypłacać gotówkę podczas płatności kartą np. za zakupy w sklepie. Coraz większą popularnością cieszą się też inne rozwiązania realizowane z pomocą terminali.
Fundacja poinformowała, że konsumenci z pomocą terminali chcą odbierać przesyłki (taką odpowiedź wskazało 56 proc. ankietowanych), doładowywać telefony (44 proc.) oraz zostawiać napiwki (42 proc.). Jeszcze ciekawiej wygląda to w przypadku najmłodszych ankietowanych, w wieku od 18 do 24 lat. Cashbackiem w tej grupie zainteresowanych było 72 proc. ankietowanych, a możliwością odbioru przesyłek aż 80 proc.
Powołując się na dane NBP Fundacja podała, że na koniec 2022 roku wypłatę gotówki przy okazji zakupów oferowało swoim klientom blisko 300 tys. placówek handlowych – sklepów, oddziałów pocztowych, stacji benzynowych, hoteli czy salonów prasowych. Punkty, w których dostępna jest usługa, oznaczone są znakami Mastercard - Płać Kartą i Wypłacaj oraz Visa Cash Back. Limit jednorazowych wypłat wynosi 1 tys. zł, a warunkiem realizacji usługi jest dostępność gotówki w kasie.
W ostatnim kwartale ubiegłego roku przeprowadzono 5,5 mln wypłat sklepowych, a ich wartość wyniosła 894,9 mln zł – ponad 7 proc. więcej w stosunku do poprzedniego kwartału.