Organizacja płatnicza nawiązała też partnerstwo z fintechem Algoan specjalizującym się w ocenie zdolności kredytowej
Mastercard wprowadza w Europie nowe narzędzie do płynnej weryfikacji tożsamości klientów: Account Owner Verification. Wykorzystuje ono rozwiązania z zakresu otwartej bankowości i automatyzuje proces weryfikacyjny.
Organizacja płatnicza wyjaśnia, że nowy produkt będzie dostępny dla firm z różnych branż, w tym dostawców portfeli cyfrowych i usług płatniczych, aplikacji do zarządzania majątkiem, platform nieruchomościowych, firm ubezpieczeniowych czy sektora e-commerce. Narzędzie umożliwi natychmiastową weryfikację właściciela konta bankowego, co może się przydać przy uwierzytelnianiu płatności, otwieraniu rachunku czy generowaniu polecenia zapłaty.
Dzięki tej innowacji firmy mają oszczędzić czas i środki przeznaczane na proces identyfikacji klientów. Z kolei dla konsumentów oznacza to większą wygodę podczas transakcji.
Mastercard ogłosił też, że nawiązał partnerstwo z francuskim fintechem Algoan, specjalizującym się w ocenie zdolności kredytowej. W ramach partnerstwa z Mastercardem klienci fintechu będą mogli korzystać z możliwości otwartej bankowości m.in. w obszarze składania i oceny punktowej wniosków kredytowych.