Firma zapewnia, że jako pierwsza wdrożyła taką formę płatności w segmencie terminali aplikacyjnych
Fiserv, właściciel marki PolCard, poinformował o wprowadzeniu do aplikacji PolCard Go nowej funkcji: klient może zapłacić 6-cyfrowym kodem Blik. Firma przekonuje, że jako pierwsza uruchomiła tę opcję na rynku terminali aplikacyjnych.
Instytucja wyjaśnia w swoim komunikacie, że transakcja w jej aplikacji z użyciem kodu Blik odbywa się podobnie do tej internetowej czy za pośrednictwem stacjonarnego terminala: klient wprowadza kod na ekranie urządzenia mobilnego z apką Polcard Go, a następnie potwierdza operację w aplikacji mobilnej swojego banku.
Sama aplikacja PolCard Go powstała z myślą o przedsiębiorcach, którzy nie chcą korzystać z dodatkowych urządzeń płatniczych do akceptacji transakcji bezgotówkowych – tę rolę ma pełnić smartfon lub tablet. Urządzenie musi posiadać moduł NFC i system Android w wersji 8.1 lub wyższej. Dotychczas aby zapłacić, klient przykładał do sprzętu sprzedawcy swoją kartę płatniczą, smartfon lub zegarek. Jeśli wartość transakcji przekraczała 100 zł, kupujący autoryzował ją, wprowadzając PIN na ekranie urządzenia sprzedawcy.
Pod koniec maja mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że w apce PolCard Go pojawiła się funkcja inicjowania transakcji za pomocą QR kodów. Aby skorzystać z tego rozwiązania wystarczy przełączyć apkę w taki tryb sprzedaży. Cennik z kodami QR można przygotować wcześniej. Stanowi to wygodę dla np. fryzjerów, masażystów czy kosmetyczek. Narzędzie ma się też sprawdzić w biznesach mobilnych, np. firmach kurierskich.