Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Apple ponownie najcenniejszą marką świata. Jak poradziły sobie Visa i Mastercard?

W pierwszej setce najdroższych brandów świata dominują firmy technologiczne z USA i Azji

Kantar opublikował wyniki najnowszej edycji badania BrandZ prezentującego wartości najpopularniejszych marek na świecie. W tym roku pierwszą setkę wyceniono łącznie na 6,9 bln dolarów. To o 20 proc. mniej niż w roku poprzedzającym, ale jednocześnie o 47 proc. więcej niż przed pandemią, w 2019 roku.

Przeczytajcie także: Simpl.rent i Legimi wkrótce zaoferują swoje usługi w IKO i iPKO

Pozycję zdecydowanego lidera zestawienia utrzymał Apple, którego markę wyceniono na 880 mld dolarów. Kolejne pozycje w rankingu również zajęły firmy technologiczne: Google, Microsoft oraz Amazon. Wszystkie one zaliczyły jednak spadek wartości marki. Warto zaznaczyć, że spółki technologiczne kolejny raz są najliczniej reprezentowane w pierwszej setce zestawienia. To przede wszystkim podmioty amerykańskie, ale nie brakuje też azjatyckich, zwłaszcza chińskich.

W pierwszej dziesiątce rankingu zameldowali się dwaj gracze z rynku finansowego: Visa (miejsce 6, wartość marki wyniosła ponad 169 mld dolarów) oraz Mastercard (miejsce 9, wartość marki wyniosła ponad 110 mld dolarów). Chociaż w ciągu roku wartość ich brandów spadła o odpowiednio 11 proc. oraz 6 proc., oba podmioty poprawiły swoje pozycje w zestawieniu. Do pierwszej setki trafiły też m.in. American Express czy PayPal.

Przeczytajcie także: Nasdaq przejmuje fintech za 10,5 mld dolarów

Badanie BrandZ prowadzone jest od lat 90. XX wieku i bazuje na wywiadach z przeszło 4 mln konsumentów. Pod lupę branych jest 20 tys. marek z ponad 50 rynków. Aby trafić do rankingu brand musi być własnością spółki notowanej na giełdzie lub spółki prywatnej, której dane finansowe są dostępne publicznie.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies