Narzędzie będzie używane do identyfikacji klienta na platformie eBOK24
Santander Leasing dołączył do grona usługodawców umożliwiających klientom zdalne potwierdzanie tożsamości z wykorzystaniem mojeID. Rozwiązanie dostarczane przez KIR będzie wykorzystywane do identyfikacji użytkowników w biurze obsługi klienta.
Narzędzie mojeID jest używane przez firmy z różnych sektorów gospodarki, m.in. energetyczne, ubezpieczeniowe, medyczne czy właśnie leasingowe. Aby skorzystać z tego rozwiązania, wystarczy na portalu, w tym przypadku na platformie eBOK24, wybrać logowanie za pomocą mojeID. Klient zostaje przeniesiony na stronę swojego banku, gdzie musi się zalogować na rachunek. Następnie wraca na stronę Santander Leasing z już potwierdzoną tożsamością. Bank nie zna jego aktywności poza systemem transakcyjnym, a zewnętrzny dostawca nie zna danych logowania do bankowości elektronicznej.
Platforma eBOK24 umożliwia załatwienie spraw formalnych online, wgląd w zdigitalizowane dokumenty, m.in. umowy leasingu, pożyczki i najmu, wykonywanie płatności online czy zmian teleadresowych. Sama spółka Santander Leasing świadczy usługi w zakresie leasingu samochodów osobowych i dostawczych, ale też np. maszyn.
Niedawno w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że potwierdzanie tożsamości za pomocą mojeID umożliwił fintech LeaseLink, będący częścią grupy kapitałowej mBank. We współpracy z KIR podmiot planuje też w najbliższym czasie udostępnić klientom opcję podpisywania dokumentów i umów z wykorzystaniem mobilnego elektronicznego podpisu kwalifikowanego mSzafir. Z kolei ING rozszerzył funkcjonalność systemu mojeID. Jego klienci mogą używać tego systemu do weryfikowania tożsamości także w witrynach instytucji publicznych.