Usługa wystartowała latem 2021 roku, początkowo mogły z niej korzystać sklepy internetowe, potem także stacjonarne
Grupa Comperia opublikowała raport podsumowujący pierwszy kwartał br. i po raz pierwszy podała w nim osobno wyniki Comfino, czyli platformy ułatwiającej finansowanie zakupów. W omawianym okresie przychody z tego segmentu wyniosły 177 tys. zł. Fintech podaje, że do tej pory zawarto ze sklepami internetowymi kilkaset umów na dostarczanie usług finansowania zakupów za pośrednictwem tego narzędzia.
Na temat uruchomienia Comfino mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl latem 2021 roku. Rozwiązanie można przedstawić jako marketplace płatności, a korzystające z niego sklepy mogą zaoferować klientom różne metody finansowania zakupów, w tym płatności odroczone, raty (zarówno marżowe, jak i zero procent), kredyty, przewidziano też produkty dla firm. Same sklepy otrzymują należność w ciągu 24 godzin, niezależnie od metody płatności, na jaką zdecydował się kupujący.
Początkowo usługa kierowana była do sklepów internetowych, z czasem dostęp do niej uzyskały także placówki stacjonarne. Z perspektywy sklepu sama implementacja płatności Comfino nie wiąże się z dodatkowymi kosztami. Można to zrobić, pobierając API ze strony Comfino albo korzystając z gotowych wtyczek popularnych platform sklepowych. Cennik usług ustalany jest indywidualnie. Przedstawiciel firmy zapewnia, że w planach jest pozyskiwanie nowych dostawców oprogramowania dla e-commerce, ale też podmiotów dostarczających finansowanie, czyli banków i fintechów.
Comperia pierwszy kwartał zakończyła z niemal 12 mln zł przychodu – to o 17 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Oprócz wspomnianego Comfino złożyły się na ten wynik dystrybucja ubezpieczeń oraz reklama. Prezes firmy, Szymon Fiecek, zapowiedział, że w najbliższym czasie planowane jest m.in. poszerzenie oferty i wprowadzenie produktów kolejnych towarzystw ubezpieczeniowych.