Wcześniej rozwiązanie pojawiło się w bankach komercyjnych, takich jak Millennium, ING, mBank i ValoBank
Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie udostępnił swoim klientom nową funkcję: prośbę o przelew Blik. Instytucja chwali się, że jest pierwszym bankiem spółdzielczym, który wprowadził takie rozwiązanie. Można je znaleźć w aplikacji mobilnej TuBSR.
Prośba o przelew Blik umożliwia szybkie i proste rozliczanie się z innymi użytkownikami. Aby z niego skorzystać, należy w aplikacji bankowej wybrać opcję prośby o przelew. W kolejnym kroku wybiera się numer telefonu osoby, do której komunikat ma być skierowany i wpisuje kwotę. Po wysłaniu prośba jest ważna przez 72 godziny – potem wygasa. W tym czasie odbiorca decyduje, czy potwierdza przelew. Jeśli tak, pieniądze szybko trafią na rachunek nadawcy komunikatu.
Prośba o przelew póki co dostępna jest w niewielu instytucjach – wprowadziły ją banki komercyjne, takie jak Millennium, ING, VeloBank oraz mBank. O planach wdrożenia tego narzędzia przez Bank Spółdzielczy Rzemiosła w Krakowie mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl na początku br. Co ciekawe, płatności Blikiem pojawiły się w aplikacji TuBSR całkiem niedawno, bo jesienią ubiegłego roku.
Operator systemu Blik podał już wyniki transakcyjne w I kw. 2023 roku. Można się z nich dowiedzieć m.in., że między styczniem a marcem br. użytkownicy wykonali prawie 83 mln przelewów na telefon, czyli o 88 proc. więcej niż rok wcześniej. Płatności P2P stanowią obecnie ponad jedną piątą wszystkich operacji Blikiem. Ich wartość w pierwszym kwartale wyniosła 10,8 mld zł – to o 112 proc. więcej niż rok wcześniej.