Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Brzoska, szef InPostu: przesyłki międzynarodowe wprowadzimy do końca 2023 roku. Początkowo usługa ma objąć 9 krajów

InPost współpracuje już z Allegro w dostarczaniu przesyłek do Czech, ale nie dowozi ich bezpośrednio klientom

Rafał Brzoska, prezes InPostu, podczas konferencji prasowej poświęconej wynikom firmy w I kw. 2023 roku poinformował, że spółka chce do końca roku udostępnić pierwszym sprzedającym usługę przesyłek międzynarodowych. Dotyczy to dziewięciu rynków, na których obecnie działa podmiot. Z czasem zasięg rozwiązania byłby rozszerzony na kolejne kraje.

Przeczytajcie także: Kwartalna wartość transakcji przekroczyła 50 mld zł

Największym rynkiem dla InPostu pozostaje Polska, ale firma działa też w Wielkiej Brytanii, Francji, krajach Beneluksu, na Półwyspie Iberyjskim oraz we Włoszech. Z wypowiedzi Brzoski wynika również, że firma współpracuje z Allegro w dostarczaniu przesyłek do Czech. W serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że rodzimy potentat uruchomił sprzedaż u naszych południowych sąsiadów w ramach allegro.cz. InPost dostarcza paczki do sortowni w Czechach, ale nie dowozi ich bezpośrednio klientom.

W minionym kwartale InPost obsłużył łącznie blisko 199 mln przesyłek (wzrost o 21 proc. względem analogicznego okresu 2022 roku), z czego 132 mln przypadły na polski rynek (wzrost o 18 proc.). Na koniec pierwszego kwartału sieć paczkomatów liczyła niemal 29,8 tys. urządzeń, czyli o ponad jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Większość tych maszyn działa na polskim rynku, o czym więcej przeczytacie w tym tekście.

Przeczytajcie także: Pekao uruchomił promocję dla młodych klientów

InPost chce w tym roku koncentrować się na trzech obszarach. Po pierwsze dynamika rozwoju w Polsce ma być wyższa niż ta ogólnorynkowa, jednocześnie rosnąć ma marża. Po drugie firma chce poprawić rentowność Mondial Relay, czyli francuskiego podmiotu przejętego w połowie 2021 roku. Trzecim celem jest poprawa operacji logistycznych w Wielkiej Brytanii i wzrost udziału w tamtejszym rynku B2C.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies