Uruchomienie nowego serwisu zaplanowano na maj. Oferty będą mogli na nim wystawiać użytkownicy kont firmowych
Operator platformy Allegro przygotowuje się do uruchomienia serwisu allegro.cz. W związku z tym wdrożono szereg usprawnień, które mają pomóc rodzimym sprzedawcom trafić z ofertą do naszych południowych sąsiadów.
Jeszcze w połowie kwietnia mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że start allegro.cz planowany jest na maj bieżącego roku. Informowano wówczas, że sprzedażą w Polsce i w Czechach można zarządzać z jednego miejsca, ale potrzebne jest do tego konto firmowe. Oferta wystawiona na allegro.pl może być udostępniona na allegro.cz, o ile sprzedawca doda m.in. tłumaczenie na język czeski (może być automatyczne) oraz przynajmniej jedną metodę dostawy do Czech. Jeśli oferta spełni warunki sprzedaży na tym rynku, klienci zyskają do niej dostęp. Jeśli pojawią się problemy, spółka wskaże, co trzeba zmienić w ofercie. Więcej informacji na ten temat znaleźć można w tym miejscu.
Nowością wprowadzoną przez Allegro jest uproszczenie przeliczania cen w złotówkach na korony czeskie. Sprzedawca może wpisać własne ceny lub skorzystać z Przelicznika cen. Ten ostatni znajduje się w formularzu wystawiania oferty i zakładce Mój asortyment. Ceny będą aktualizowane z wykorzystaniem kursów publikowanych przez Europejski Bank Centralny. Co istotne, cenę w aktywnych ofertach z włączonym Przelicznikiem cen można zaktualizować jednym kliknięciem.
Spółka dodała też opcję płatności przy odbiorze do czterech metod dostawy z Polski do Czech. Firma radzi z nich skorzystać, by zwiększyć swoje szanse na sprzedaż – te rozwiązania są popularne w Czechach. Do wyboru są m.in. Allegro Wysyłka z Polski do Czech – Automaty Paczkowe Packeta pobranie czy Allegro Wysyłka z Polski do Czech – Odbiór w Punkcie Packeta pobranie. Koszt dostawy poza Allegro Smart w obu przypadkach wynosi 88 koron czeskich.
Z informacji dostępnych na stornie Allegro wynika też, że sprzedawcy mogą wykorzystać na allegro.cz możliwości, jakie daje im abonament, czyli zestaw narzędzi wspierających sprzedaż w serwisie. Z ich pomocą można m.in. tworzyć serie produktowe, dodawać banery na liście ofert czy logo na stronie oferty. Aby korzystać z tych opcji w czeskiej wersji platformy, należy w zakładkach Logo, Serie produktowe, Banery na liście ofert wybrać Czechy.