Klient nie musi już drukować etykiety, ale konieczne będzie właściwe opisanie paczki
Poczta Polska poinformowała o zmianach w usłudze kurierskiej Pocztex. Klienci mogą już za jej pośrednictwem nadawać przesyłki bez konieczności drukowania etykiet. Wysłanie paczki ma być szybsze i prostsze także za sprawą szerokiej sieci Pocztex PUNKT-ów.
Operator pocztowy chwali się tym, że do nadania paczki nie potrzeba już drukarki, nożyczek czy taśmy – teraz wystarczy na przesyłce napisać flamastrem wygenerowany wcześniej indywidualny numer przesyłki Pocztex (można go pobrać ze strony internetowej) i zanieść ją do punktu, z którego zostanie wysłana. To może być placówka pocztowa, ale też jeden z Pocztex PUNKT-ów, czyli sklepów sieci: Żabka, ABC, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Groszek oraz Arhelan. W tych miejscach można nie tylko nadać paczkę, lecz także ją odebrać – operator zapewnia, że czeka ona na klienta siedem dni od wysłania do niego pierwszego powiadomienia.
Rozwiązanie zaproponowane przez PP nie jest nowością na rynku – jeszcze pod koniec 2020 roku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl o nadawaniu paczek w aplikacji mobilnej InPostu, dzięki czemu także wyeliminowano konieczność drukowania etykiet. W przypadku tego operatora nie jest konieczne nawet umieszczanie numeru na paczce. Klient wybiera w apce paczkomat odbiorcy lub jego adres domowy i generuje kod QR, który skanuje w automacie – skrytka otwiera się samodzielnie. Nadawać paczki można przez całą dobę, bo paczkomaty, w przeciwieństwie do większości sklepów, działają w trybie 24/7.