W godzinach porannych z awarią bankowości elektronicznej zmagał się także PKO BP
Operator systemu Blik, PSP, poinformował za pośrednictwem mediów społecznościowych o rozwiązaniu problemów z jego funkcjonowaniem. W krótkim komunikacie zapewniono użytkowników, że usługa działa już bez zakłóceń.
Problemy w sieci zgłaszali klienci różnych banków działających na polskim rynku. Dotyczyło to płatności w stacjonarnych sklepach, wypłat gotówki z bankomatów, ale też płatności online. Użytkownicy usługi dopytywali o sytuacje, w których pieniądze z ich rachunku bankowego zostały pobrane, ale transakcję odrzucono lub bankomat nie wypłacił pieniędzy. Operator systemu zapewniał, że środki te zostaną im zwrócone.
Szanowni Państwo,
— BLIK (@BLIKmobile) April 17, 2023
Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIKA. Pracujemy intensywnie nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji. Przepraszamy za utrudnienia.
Szanowni Państwo,#BLIK działa już bez zakłóceń. Za wszelkie utrudnienia przepraszamy. @PKOBP @AliorBankSA @BankMillennium @ING__Polska @mBankpl @SantanderBankPL @BankPekaoSA @CreditAgricole @Citi_Handlowy @BNPParibas_PL @BOS__Bank @PocztowyBank
— BLIK (@BLIKmobile) April 17, 2023
Podobny kłopot wystąpił krótko przed zeszłorocznymi świętami Bożego Narodzenia. Wtedy także klienci różnych banków zwracali uwagę na niemożność płacenia Blikiem, a banki zapewniały, że problem leży po stronie operatora tego narzędzia. Awarię udało się wówczas dość szybko usunąć.
Warto podkreślić, że w poniedziałkowy poranek klienci PKO BP mieli problem z korzystaniem z bankowości elektronicznej tej instytucji. Logowanie do serwisu iPKO czy aplikacji IKO było utrudnione lub niemożliwe. Przed południem bank zapewniał jednak, że jego usługi działają już normalnie.