Instytucja dobroczynna przekonuje, że narzędzie KIR pozwoli jej obniżyć koszty i w efekcie zwiększyć pomoc
KIR poinformował, że rozwiązanie mojeID zostało wdrożone przez UNICEF Polska. Z jego pomocą darczyńcy stowarzyszenia mogą w prosty sposób aktywować polecenie zapłaty dla przekazywanej darowizny. W efekcie organizacja cyklicznie otrzymywać będzie określoną kwotę.
Narzędzie mojeID funkcjonuje na polskim rynku od 2019 roku i umożliwia logowanie w serwisach internetowych. Klient jest z nich przekierowywany na stronę swojego banku (a od niedawna także Kasy Stefczyka), gdzie podaje login i hasło do konta. Następnie wraca na stronę np. ubezpieczyciela, telekomu, bukmachera czy dostawcy energii z już potwierdzoną tożsamością.
Usługa umożliwia również potwierdzanie tożsamości i logowanie do usług administracji publicznej: w e-urzędach, na państwowych portalach i w systemach, takich jak pacjent.gov.pl, biznes.gov.pl czy ePUAP. Za pomocą usługi mojeID można również założyć Profil Zaufany i potwierdzać swoją tożsamość w ramach korzystania z Profilu Zaufanego.
Przekazywanie pieniędzy wspomnianej organizacji dobroczynnej jest możliwe za sprawą programu UNICEF365, polegającego na przekazywaniu stałych, miesięcznych darowizn. Instytucja przekonuje, że za sprawą wdrożenia mojeID może zwiększać wydajność swoich działań. Usługa KIR obniży koszty transakcji, dzięki czemu więcej pieniędzy powinno trafić do potrzebujących.