Z danych banku centralnego wynika, że łączna wartość płatności w obu systemach wyniosła w IV kw. ponad 47 mld zł
Narodowy Bank Polski opublikował dane dotyczące systemów rozliczeniowych w ostatnim kwartale 2022 roku. Zawarto w nim m.in. wyniki dwóch popularnych wśród klientów indywidualnych narzędzi do przelewów natychmiastowych: Express Elixir oraz Blue Cash. Tabele banku centralnego kolejny już raz pokazały, że zainteresowanie tymi rozwiązaniami nie słabnie.
Instytucja poinformowała, że w okresie październik-grudzień w systemie Blue Cash zarejestrowano ponad 3,74 mln transakcji o łącznej wartości przeszło 4,63 mld zł. Oznacza to, że rozwiązanie ponownie poprawiło rekordowe osiągnięcia. Dla porównania: w analogicznym kwartale 2021 roku zleceń było ponad 3,27 mln, a ich łączna wartość wyniosła niewiele ponad 3,8 mld zł.
W systemie, którego operatorem jest spółka Blue Media (niebawem zmieni ona nazwę na Autopay, o czym więcej przeczytacie w tym tekście), wzrosły też średnia dzienna liczba transakcji (do ponad 40,7 tys.), średnie dzienne obroty (do przeszło 50,3 mln zł), a także średnia kwota transakcji: do 1237 zł.
W przypadku systemu Express Elixir w omawianym czasie zanotowano ponad 69,4 mln zleceń o łącznej wartości blisko 42,5 mld zł. Dla porównania w analogicznym okresie 2021 roku było to odpowiednio ponad 39,7 mln oraz przeszło 29,5 mld zł. W systemie zarządzanym przez KIR zanotowano też wzrost średniej dziennej liczby transakcji (do ponad 755 tys.) oraz średnich dziennych obrotów (do przeszło 460 mln zł). Nadal spada średnia kwota transakcji – w IV kw. było to 612 zł.