W nowym rozwiązaniu wykorzystano m.in. system optycznego rozpoznawania znaków
Pekao wprowadził nowości w obsłudze klientów biznesowych. System bankowości elektronicznej PekaoBiznes24 połączono z narzędziem OCR, pozwalającym na optyczne rozpoznawanie znaków i zastosowano uczenie maszynowe. W efekcie załatwianie części spraw ma przebiegać szybciej i sprawniej.
Jędrzej Fryc z Pekao, pomysłodawca nowego narzędzia, wyjaśnił, że instytucja "nakarmiła" algorytm skanami dokumentów swoich klientów, dzięki czemu nauczył się on ich rozpoznawania. Gdy system otrzyma kolejny plik, określi, z czym ma do czynienia. Co istotne, jest w on stanie wydobyć z dokumentu kluczowe informacje, które zostaną wykorzystane w dalszym procesowaniu sprawy.
Jak to wygląda z punktu widzenia klienta? W odświeżonej Strefie samoobsługowej PekaoBiznes24 działa nowa odsłona wniosku "Dyspozycja ogólna". Z jego pomocą użytkownik może przekazać dokumenty dot. m.in. obsługi bieżącej, np. rachunku i innych posiadanych produktów bankowości transakcyjnej, finansowania działalności oraz finansowania handlu, bankowości elektronicznej, czy produktów skarbowych.
Za pomocą dyspozycji ogólnej można też zdalnie podpisywać umowy i aneksy, w tym umowy z zastrzeżoną formą pisemną pod rygorem nieważności. Bank akceptuje podpisywanie dokumentacji za pomocą kilku rodzajów podpisów elektronicznych, które są równoważne z podpisami odręcznymi. Jednocześnie Pekao planuje udostępnienie kolejnych typów dyspozycji w Strefie samoobsługowej.