Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Allegro.cz ma ruszyć w Czechach jeszcze w tym roku. W Polsce zaś mają pojawić się nowości w ramach Allegro Pay

Rodzimy potentat e-commerce, przy okazji podsumowania ubiegłego roku, przedstawił plany rozwoju na najbliższy czas

Spółka Allegro opublikowała swoje wyniki za IV kw. 2022 roku i przy tej okazji przedstawiła plany rozwojowe. Jeszcze w tym roku planowane jest komercyjne wdrożenie w Czechach platformy marketplace z ofertami stron trzecich (tzw. 3P). Innymi słowy ruszy serwis Allegro.cz.

Przeczytajcie także: Liczba pay by linków wróciła do poziomu z 2017 roku

O planach uruchomienia czeskiego odpowiednika znanego w Polsce Allegro mogliście przeczytać jako pierwsi w serwisie cashless.pl jeszcze w listopadzie 2022 roku. Pojawiła się wówczas strona internetowa allegro.cz z informacją, że trwa ostatnie odliczanie przed uruchomieniem platformy sprzedażowej. Z podanych dziś informacji wynika, że serwis Allegro.cz jest już testowany w formule friends & family.

Natomiast z raportu kwartalnego Allegro można się dowiedzieć, że w ubiegłym roku wartość pożyczek przyznanych za pośrednictwem Allegro Pay wyniosła 5,5 mld zł. To znacznie lepszy wynik od tego osiągniętego w roku poprzednim (wzrost o ponad 270 proc.). Jednocześnie Allegro zapowiedziało, że w ramach współpracy z Aion Bankiem planowane jest wdrażanie kolejnych usług i produktów finansowych dla osób korzystających z Allegro Pay.

Przeczytajcie także: Ponad 13,5 mln Polaków korzysta wyłącznie z bankowości mobilnej

Liczba aktywnych kupujących na Allegro w IV kw. przekroczyła 14 mln, mogli oni wybierać spośród ok. 290 mln ofert dostępnych na platformie. Sieć punktów odbioru liczy 60 tys. miejsc, z czego 2,5 tys. to sieć automatów paczkowych One Box.

Przychody polskiej części biznesu Allegro wyniosły w ostatnim kwartale 2 mld zł, zaś w całym 2022 roku 6,65 mld zł. To oznacza wzrosty odpowiednio o ponad 26,5 proc. i niewiele ponad 24 proc. Z raportu finansowego wynika też, że w 2022 roku firma zanotowała niemal 2 mld zł straty. Dla porównania w roku 2021 wypracowano ponad 1 mld zł zysku. Zeszłoroczna strata to przede wszystkim efekt odpisów z tytułu utraty wartości aktywów niefinansowych w zagranicznej inwestycji Allegro, a więc w Grupie Mall i WE|DO. Więcej na ten temat w tekście Allegro podsumowało III kw. Rosną wyniki Allegro Pay, ale humory psuje zagraniczna inwestycja.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies