Największa w Polsce spółdzielcza kasa oszczędnościowo-kredytowa zintegrowała swoje systemy z tzw. węzłem krajowym
Nowy podmiot pojawił się na liście tzw. dostawców tożsamości w systemie mojeID. To Kasa Stefczyka, czyli największy w Polsce SKOK i jednocześnie pierwsza niebankowa instytucja w tym gronie. Co ciekawe, wdrożenie objęło także dostęp do węzła krajowego, dzięki czemu klienci instytucji mogą logować się na stronach urzędowych i np. uwierzytelnić się w procesie zakładania Profilu Zaufanego.
Zarządzany przez KIR system mojeID umożliwia logowanie w serwisach internetowych. Do tej pory wykorzystywano w tym procesie dane logowania na rachunki bankowe. Na początku roku mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że z usługi tej mogą korzystać klienci Millennium, ale na liście instytucji oferujących mojeID znaleźć można już kilkanaście podmiotów, w tym PKO BP, Pekao, BOŚ, BNP Paribas, Velo, Alior, Credit Agricole, mBank czy SGB i BPS.
Aby zalogować się za pomocą mojeID do wybranego portalu internetowego, klient jest z niego przekierowywany na stronę swojego banku (a teraz także Kasy Stefczyka), gdzie podaje login i hasło do konta. Następnie wraca na stronę np. ubezpieczyciela, telekomu, bukmachera czy dostawcy energii z już potwierdzoną tożsamością. Instytucja finansowa nie zna aktywności klienta poza swoim systemem, a administrator zewnętrznego portalu nie zna danych logowania na rachunek klienta.
W wersji podstawowej mojeID ułatwia potwierdzanie tożsamości na stronach firm prywatnych. Warto jednak mieć na uwadze, że system mojeID został też zintegrowany z tzw. węzłem krajowym, a więc platformą umożliwiającą logowanie także do stron administracji publicznej (m.in. ePUAP, Internetowe Konto Pacjenta, biznes.gov.pl, praca.gov.pl). Aby jednak klienci danego banku mogli korzystać z takiej możliwości, ten musi przeprowadzić dodatkowe wdrożenie.