Strony nie ujawniły warunków transakcji. Narzędzia Phos staną się elementem platformy PPaaS
Firma Ingenico poinformowała o przejęciu fintechu Phos, dostarczającego rozwiązania softpos. Wywodzący się z Bułgarii podmiot powstał pod koniec ubiegłej dekady i zdołał pozyskać od inwestorów kilka milionów euro na rozwój. Strony nie ujawniły warunków finansowych transakcji.
Ingenico wyjaśnia w komunikacie, że rozwiązania firmy Phos staną się uzupełnieniem jego platformy PPaaS (Payments Platform as a Service). Usługa ta umożliwia klientom, np. agentom rozliczeniowym, projektowanie i niezakłóconą obsługę płatności oraz zapewnia dodatkowe narzędzia w punkcie sprzedaży na urządzeniach Ingenico, ale też sprzęcie innych producentów.
Rozwiązania typu softpos umożliwiają urządzeniom mobilnym, czyli smartfonom i tabletom, przejęcie roli terminali płatniczych. Z usług tego typu korzystać mogą zarówno duże firmy, np. sklepy wielkopowierzchniowe, jak i jednoosobowe przedsiębiorstwa handlowe czy usługowe. Obecnie dotyczy to przede wszystkim urządzeń z platformą Android i modułem NFC, ale własne rozwiązanie rozwija też Apple.
Softposów przybywa też na polskim rynku. Pod koniec ubiegłego roku okazało się, że do korzystania z terminala w aplikacji zachęca mBank. Do wyboru są Planet Pay POSapp oraz PolCard Go. Mniej więcej w tym samym czasie Nest Bank wprowadził do swojej oferty terminal aplikacyjny Nest POS. Powstał on we współpracy z firmą PayTel, której technologię wykorzystuje także Millennium. PKO BP postawił na współpracę z eService, a ING, Credit Agricole i BNP Paribas (przy współpracy z Elavonem) sięgnęły po rozwiązanie od polskiego fintechu Softpos.eu.