Spółka chwali się także znacznym wzrostem przychodów, ale zysk wciąż jest niewielki
Spółka mPay opublikowała raport podsumowujący jej działalność w 2022 roku. Przychody firmy wyniosły w tym czasie ponad 27 mln zł wobec niespełna 17 mln zł rok wcześniej (wzrost o blisko 62 proc.). Podmiot odnotował też osiągnięcie zysku w wysokości 150 tys. zł, co jest wynikiem bardzo zbliżonym do tego z 2021 roku.
Operator aplikacji mPay poinformował też, że w III kw. liczba założonych kont przekroczyła 1 mln. Na koniec roku było ich niespełna 1,15 mln, co w ujęciu rocznym oznacza wzrost o ponad 60 proc. Należy mieć jednak na uwadze, że liczba aktywnych użytkowników (takich, którzy przynajmniej raz zalogowali się do aplikacji w ciągu 28 dni) wyniosła niespełna 306 tys. W tym przypadku nie zanotowano już wielkiego wzrostu - wyniósł ponad 5 proc. w stosunku rocznym.
Na koniec minionego roku w aplikacji mPay dostępne były bilety komunikacji publicznej ze 125 polskich miast. Z kolei płatność za parkowanie obejmowała 75 miejscowości, a obsługa przejazdów kolejowych i autobusowych na liniach międzymiastowych i międzynarodowych obejmowała siedmiu przewoźników. Warto przypomnieć, że przez jakiś czas w aplikacji mPay, jako jedynej, dostępne były bilety długookresowe w komunikacji publicznej zarządzanej przez Zarząd Transportu Miejskiego Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii. Stało się to po awarii systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych. Chociaż mogło się wydawać, że bilety te pozostaną w aplikacji mPay na stałe, to wycofano je krótko potem.
mPay w rocznym podsumowaniu informuje też m.in. o uruchomieniu w aplikacji usługi ubiegania się o pożyczki oraz produkty inwestycyjne, wdrożeniu poboru opłat za przejazdy autostradami A1 Toruń - Gdańsk oraz A4 Katowice – Kraków czy umożliwieniu zakupu biletów PKP Intercity. Jesienią ubiegłego roku wystartował też Club mPay. To program lojalnościowy, w ramach którego użytkownicy zbierają mCoiny wymieniane na różne benefity.
W serwisie cahless.pl mogliście też niedawno przeczytać, że spółka podpisała umowę z Planet Pay w zakresie wydawania kart debetowych użytkownikom swojej apki. Karty będą ściśle zintegrowane z systemami mPay. Dzięki temu użytkownicy aplikacji będą mogli korzystać z pieniędzy zgromadzonych w jej portfelu cyfrowym także poza apką. Karty mają być wielowalutowe i umożliwiać klientom płacenie za produkty i usługi zarówno w Polsce, jak i za granicą. Partnerzy chcą wdrożyć rozwiązanie do 23 czerwca 2023 roku.