Wcześniej o dokumenty można było już wnioskować online, ale należało je odebrać w placówce banku
Santander rozszerzył zakres usług świadczonych cyfrowo: klienci hipoteczni banku mogą otrzymać elektroniczne oświadczenie potrzebne do ustanowienia hipoteki dla notariusza. Instytucja przekonuje, że rozwiązanie jest ekologiczne, ponieważ pozwala wyeliminować drukowanie dokumentów. Jednocześnie klient oszczędza czas – nie musi planować wizyty w oddziale. Zdaniem Santandera jest on pierwszym bankiem w Polsce, który udostępnił tego rodzaju usługę.
Podmiot wyjaśnia w swoim komunikacie, że o wspomniane oświadczenie wcześniej można było wnioskować telefonicznie, w oddziale czy przez internet. Jednak odbiór dokumentów był możliwy wyłącznie w placówce. Teraz można to zrobić z pomocą poczty w bankowości mobilnej i internetowej. Wraz z oświadczeniem bank przekaże pełnomocnictwo reprezentującej go osoby. Taki komplet dokumentów klient może wysłać mailem notariuszowi.
Niedawno mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, że Santander rozszerzył usługę agregowania kont w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej. Rozwiązanie pozwala sprawdzać stan konta i historię transakcji na rachunku w dziewięciu innych bankach – nowością na tej liście jest Nest.
Warto też przypomnieć, że Santander na początku roku w formule otwartego pilotażu udostępnił wszystkim zainteresowanym nową aplikację mobilną. Powstała ona w ramach współpracy zespołów z kilku krajów, w których obecny jest bank, w tym z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Portugalii. W efekcie nowe rozwiązanie będzie wspólne dla klientów Santandera z tych państw, ale zostanie dostosowane do specyfiki odbiorców w każdym z nich.