Klienci Santandera mogą już integrować rachunki z 9 banków i inicjować przelewy z 8 instytucji
Santander poinformował o rozszerzeniu usługi agregowania kont w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej. Rozwiązanie pozwala sprawdzać stan konta i historię transakcji na rachunku w dziewięciu innych bankach – nowością na tej liście jest Nest.
W jaki sposób skorzystać z tego narzędzia? W aplikacji mobilnej Santandera należy wybrać na pulpicie "Dodaj", a następnie "Dodaj konta z innych banków". Tę ostatnią opcję trzeba też wskazać w przypadku korzystania z usługi w serwisie internetowym. Klient musi zaakceptować regulamin oraz wyrazić niezbędne zgody, a następnie zalogować się do banku, który prowadzi wybrane konto, aby potwierdzić agregację. Instytucja zaznacza, że zgoda musi być udzielana ponownie co 90 dni i może zostać wycofana w dowolnym momencie.
Po agregacji rachunku klient zobaczy wszystkie swoje rachunki w zakładce "Twoje produkty" (zarówno w przeglądarce, jak i w aplikacji). Aby zainicjować przelew z konta prowadzonego w innym banku, należy kliknąć przy nim opcję "Przelewy", a następnie "Złotowy z rachunku w innym banku". Po uzupełnieniu danych klient wybiera "Dalej" i "Wyślij przelew".
Santander przypomniał, że udostępnił usługi otwartej bankowości w czerwcu 2020 roku. Obecnie jego klienci mogą integrować rachunki w dziewięciu bankach, a są to Alior, Millennium, BNP Paribas, Credit Agricole, ING, mBank, PKO BP, Pekao i przywołany już Nest. Oprócz tego ostatniego wszystkie umożliwiają inicjowanie przelewu w systemach Santandera.