Usługa ma być proekologiczna, bo pozwala na korzystanie z rzeczy, bez konieczności ich kupowania, tak aby po odświeżeniu mogły one trafić do kolejnych użytkowników
Firma Gleevery stworzyła rozwiązanie dla pracodawców, którzy chcą zaoferować pracownikom nowe benefity pozapłacowe. Chodzi o wypożyczanie sprzętu RTV czy AGD. Spółka przekonuje, że jej usługa wpisuje się w popularny dzisiaj trend działań proekologicznych.
Startup wyjaśnia na swojej stronie internetowej, że z jej usług może skorzystać każdy klient sieci sklepów Media Expert. Wystarczy zeskanować kod QR z zawieszki konkretnego produktu – nastąpi przeniesienie do serwisu, gdzie określa się minimalną długość wynajmu i uzupełnia dane osobowe. Należy też opłacić pierwszy miesiąc wynajmu (można to zrobić online lub w kasie sklepu) i okazać pracownikowi sklepu dowód osobisty. W kolejnych miesiącach klient będzie otrzymywał mailowo linki do płatności za wynajem.
Takie wypożyczanie może też być realizowane w porozumieniu z pracodawcą, który ponosi część kosztów. Firma utworzyła WishListę, pozwalającą przeglądać ofertę (obecnie zawiera ona ponad 3 tys. produktów) i wskazywać, które przedmioty pracownik chętnie by wynajął, ale też dodawać własne propozycje. Co ciekawe, platforma powstała przy wsparciu inwestorów m.in. z fintechu PayPo (a także YES Biżuteria, Tutlo czy Vedion).
Gdzie w tym wszystkim ekologia? Startup zapewnia, że usługa pozwala korzystać z aktualnie potrzebnych produktów bez konieczności ich kupowania. Gdy sprzęt przestanie być potrzebny, jest odświeżany i wraca do obiegu, dzięki czemu mogą z niego korzystać inni. Może to dotyczyć zarówno drona wypożyczanego na wakacje, jak i ekspresu do kawy, który pojawi się w miejscu pracy.
Gleevery jest kolejnym podmiotem, który kieruje się podobną logiką. Niedawno w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać o WeSub, który oferuje subskrypcję sprzętu. Więcej na jego temat w rozmowie z prezesem WeSub, Mariuszem Szałaganem.