Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Doconomy, szwedzki ekofintech, znany także w Polsce, przejmuje startup monitorujący emocje klientów

Anonsowana właśnie transakcja to pierwsza akwizycja w historii firmy Doconomy

Ekofintech Doconomy, o którym niejednokrotnie mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl, przejmie firmę Dreams Technology. Dla powstałego w 2018 roku startupu będzie to pierwsza akwizycja, a odbywa się ona po sąsiedzku: oba podmioty wywodzą się ze Szwecji.

Przeczytajcie także: VeloBank w poniedziałek uruchomi nowy serwis transakcyjny

Firma Dreams Technology wyjaśnia na swojej stronie internetowej, że rozwija swoje usługi z pomocą ekspertów z różnych dziedzin, w tym psychologów i behawiorystów. Oferuje partnerom dane na temat emocji użytkowników bankowości cyfrowej. W połączeniu z innymi informacjami, np. tymi pochodzącymi z open bankingu, mają one pozwalać instytucjom finansowym tworzyć nowe produkty oszczędnościowe i inwestycyjne.

W praktyce bankowanie z wykorzystaniem emocji ma sprawić, że firma przyciągnie nowych klientów i utrzyma ich przy sobie na dłużej, uczyni z tych osób ambasadorów marki, zachęci ich do częstszego i dłuższego korzystania np. z aplikacji bankowej. A im dłużej konsument będzie z niej korzystał, tym więcej produktów może kupić – nie tylko tych ściśle związanych z finansami. Teoretycznie ma na tym korzystać także sam klient, który otrzyma lepiej dopasowaną ofertę.

Przeczytajcie także: Kaufland wycofuje się ze współpracy z Payback

Z kolei Doconomy pozwala monitorować ślad węglowy transakcji wykonywanych przez konsumentów. Narzędzie pomaga zrozumieć, jak codzienne decyzje wpływają na emisję CO2 i wynikające z tego ocieplenie klimatu. W rozwiązanie to kilka lat temu zainwestował Mastercard. Niespełna dwa lata temu o nawiązaniu współpracy ze szwedzkim fintechem informował także BNP Paribas. Nadal jednak niewiele wynika z ogłoszonego wówczas partnerstwa.

Efektem wspomnianego przejęcia ma być włączenie rozwiązań Dreams Technology do portfolio Doconomy. Powstanie narzędzie, które ma zwiększać zaangażowanie konsumentów w działania proekologiczne, wykorzystując do tego ich emocje. W świadomości klienta powiązane mogą zostać idea osobistego dobrobytu z koniecznością podejmowania zrównoważonych wyborów konsumpcyjnych.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies