Bank buduje superaplikację, ale przeznaczoną do realizacji zadań wewnątrz instytucji
PKO BP poinformował o uruchomieniu nowej aplikacji mobilnej – tym razem dla swoich pracowników z sieci sprzedaży. Z jej pomocy osoby te zyskają dostęp do ważnych informacji oraz narzędzi za pośrednictwem smartfona. Dzięki temu mogą z nich korzystać bez względu na czas i miejsce. Największy rodzimy bank zapewnia, że wprowadzane rozwiązania konsultowano wcześniej z załogą.
Instytucja wyjaśnia, że aplikacja powstała m.in. z myślą o pracownikach, dla których to smartfon, a nie komputer, jest naturalnym narzędziem pracy. Docelowo rozwiązanie ma dawać dostęp do wszystkich ważnych zasobów (CRM, intranet, helpdesk). Do końca roku z oprogramowania mają korzystać wszyscy pracownicy oddziałów, a wraz z rozwojem tego produktu, rosnąć ma zainteresowanie nim wśród osób z innych jednostek PKO BP.
Aplikację wdrożono przy wykorzystaniu infrastruktury Google Cloud Platform. Bank przekonuje, że pozwoliło to ograniczyć koszty przy zapewnieniu właściwego standardu bezpieczeństwa. Zastosowana technologia pozwala uruchamiać nowe usługi i odpowiednio je skalować. Bank przekonuje, że nowe narzędzie to przykład superaplikacji, ale przeznczonej do użytku wewnętrznego.
Nowej apki mogą obecnie używać doradcy i menedżerowie sprzedaży PKO BP, którzy posiadają odpowiednio skonfigurowany służbowy smartfon (konieczny będzie system operacyjny Android w wersji 11 lub wyższej).