Z pomocą bramki klient może zapłacić w sklepie internetowym kartą, Blikiem albo szybkim przelewem
Nest Bank poinformował o rozszerzeniu współpracy ze spółką PayTel. W efekcie podmioty prowadzące sklepy internetowe będą mogły korzystać z bramki płatniczej, z pomocą której można przyjmować płatności online. Z oferty mogą skorzystać zarówno nowi, jak i obecni klienci firmowi Nest Banku.
Jak działa bramka? Podczas zakupów klient dodaje do koszyka produkty, po czym wybiera płatność. W przypadku rozwiązania PayTel ma do wyboru szybki przelew, kartę (Visę lub Mastercarda), a także Blik. Konsument płaci za zamówienie, pieniądze powinny trafić na konto sprzedawcy w Nest następnego dnia roboczego.
Integracja bramki ze sklepem jest ponoć prosta – odbywa się to za pośrednictwem wtyczek do platform e-commerce (WooCommerce, Magento, Prestashop i Shopify). Sprzedawca w jednym miejscu ma dostęp do historii oraz szczegółów płatności, może przeprowadzić zwrot konkretnej płatności lub ją anulować. Można poprosić usługodawcę o konfigurację usługi.
Ile to kosztuje? Sprzedawca nie płaci za rejestrację czy wypłatę środków – partnerzy zarabiają na prowizjach. W przypadku umowy na 12 miesięcy wynosi ona 1,2 proc. od każdej płatności. Dla umów na 24 miesiące i 48 miesięcy będzie to odpowiednio 1,1 proc. oraz 0,99 proc. W obu przypadkach użytkownik bramki nie będzie ponosił kosztów przez pierwsze trzy miesiące obowiązywania umowy.
Warto przypomnieć, że pod koniec 2022 roku Nest wprowadził do swojej oferty terminal aplikacyjny: Nest POS. Narzędzie powstało we współpracy z firmą PayTel i pozwala wykorzystywać smartfon z Androidem i czytnikiem NFC jako terminal płatniczy i przyjmować zbliżeniowe płatności kartami czy urządzeniami mobilnymi. Pierwsze pięć miesięcy korzystania z terminala aplikacyjnego od Nest Banku jest darmowe, później opłata wynosi 5,99 zł miesięcznie.