Dostawcą nowego narzędzia jest firma PopID, która ze skanu twarzy tworzy klucz do różnych usług
Firma PopID, tworząca rozwiązania biometryczne, nawiązała współpracę z Toshiba Global Commerce Solutions – dostawcą narzędzi dla rynku detalicznego. W efekcie usługa PopPay zostanie zintegrowana z samoobsługowymi punktami sprzedażowymi Toshiba Pro-X Hybrid Kiosk.
Nowy produkt jest obecnie prezentowany na targach NRF w Nowym Jorku, ale z czasem ma trafić do codziennego użytku, nie tylko w handlu. Jak to działa? Klient skanuje przedmioty, które chce kupić, a następnie wskazuje PopPay jako rozwiązanie płatnicze. Kamera biometryczna skanuje twarz użytkownika, płatność zostaje uwierzytelniona, w transakcji nie są wymagane karta czy telefon. Oczywiście wcześniej potrzebna jest rejestracja w usłudze, ale można ją przeprowadzić z pomocą własnego smartfona.
Warto przypomnieć, że rozwiązania biometryczne w handlu forsuje też polski fintech – wrocławski PayEye. W połowie 2022 roku firma uruchomiła swoją usługę w odświeżonej wersji. Zmiany polegały m.in. na możliwości zdalnej aktywacji usługi czy opcji podpięcia do niej karty płatniczej. Podmiot zastosował też dwie biometrie: twarzy oraz tęczówki oka. Firma chwaliła się wówczas, że wprowadziła takie hybrydowe rozwiązanie jako pierwsza na świecie.