VeloKomfort to przykład produktu rozwijanego z partnerami banku (w tym przypadku PGNiG) – docelowo w ofercie ma być ich więcej
VeloBank poinformował o zawarciu umowy ze spółką PGNiG Obrót Detaliczny. Efektem jest uruchomienie usługi VeloKomfort, czyli darmowego kredytu, z pomocą którego można wyrównać opłaty za gaz do stałego poziomu. Dzięki temu zimowe rachunki będą w mniejszym stopniu obciążać domowy budżet. Przyznanie finansowania jest uzależnione m.in. od weryfikacji zdolności kredytowej klienta
VeloKomfort umożliwia rozłożenie płatności za gaz równomiernie na cały rok. Z konta osoby korzystającej z tej opcji bank co miesiąc pobierze (automatycznie) ustaloną stałą kwotę. Wysokość kredytu oraz stałej miesięcznej spłaty bank ustali m.in. na podstawie faktur za gaz z ostatnich 12 miesięcy. Na koniec trwania umowy kredytowej bank porówna wysokość zapłaconych faktur z pobranymi w tym czasie spłatami, by stwierdzić, czy pojawiła się różnica w postaci nadpłaty lub niedopłaty. Ewentualna różnica może być uwzględniona w umowie na kolejny rok, ale to będzie zależało m.in. od dostępności i warunków kredytu.
Z nowej usługi mogą skorzystać osoby fizyczne, będące klientem PGNiG Obrót Detaliczny od co najmniej roku oraz posiadające rachunek osobisty w VeloBanku. Rozwiązanie jest dostępne w bankowości internetowej i mobilnej, a całkowita kwota darmowego kredytu VeloKomfort wynosi maksymalnie 6,5 tys. zł. Klient musi wyrazić zgody na przetwarzanie danych, nie może mieć zaległości w płatnościach za gaz i powinien posiadać wyłącznie jedną umowę na dostawę tego paliwa z PGNiG Obrót Detaliczny.
Stojący na czele VeloBanku Adam Marciniak zadeklarował, że portfolio produktowe tej instytucji ma się rozwijać właśnie przy udziale partnerów biznesowych, dzięki którym klienci zyskają unikatowe korzyści. W przyszłości należy się zatem spodziewać podobnych produktów w ofercie banku powstałego w wyniku tzw. przymusowej restrukturyzacji Getinu.