Nowe apki przydadzą się także podczas samej podróży. Ułatwiają dotarcie na dworzec, śledzenie pociągów czy zamawianie jedzenia w wagonach restauracyjnych
Spółki PKP oraz PKP Intercity poinformowały, że w marketach Google Play i App Store pojawiły się ich nowe aplikacje, które w założeniu mają ułatwiać planowanie podróży, zakup biletów oraz samo przemieszczanie się koleją.
Aplikacja PKP Intercity zastępuje IC Mobile Navigator i będzie pełnić rolę oprogramowania sprzedażowego (stara apka trafia do kosza). Operator usługi wśród jej funkcji wymienia m.in. możliwość zakupu dwóch biletów (Tam i Powrót) w jednej transakcji, filtry w wyszukiwarce czy graficzną rezerwację miejsc. Z myślą o osobach często podróżujących powstała funkcja profili zakupowych – można dzięki niej zdefiniować część stałych parametrów podróży.
Przewoźnik zapewnił, że w apce będą się pojawiać dodatkowe metody płatności, w tym Google Pay, Apple Pay czy Blik. Z kolei dzięki modułowi mWARs, w pociągach z wagonem restauracyjnym, podróżni będą mogli zamówić posiłek, a obsługa dostarczy go do miejsca pasażera. Aplikacja jest dostępna również w angielskiej, niemieckiej i ukraińskiej wersji językowej, zalogować się do niej będzie można wykorzystując także odcisk palca lub FaceID. Program ma też informować pasażera o śladzie węglowym, jaki wygeneruje podróż w porównaniu do innych środków transportu.
PKP zapewnia, że to nie koniec nowości w tym narzędziu – kolejne aktualizacje mają przynieść sprzedaż biletów międzynarodowych, opcję udostępnienia biletu innej osobie czy możliwość dodania biletu do kalendarza. W przyszłości aplikacja umożliwi kontakt z konduktorem, np. w celu zgłoszenia problemów, pokaże lokalizację pociągu na mapie, informacje o opóźnieniach oraz umożliwi korzystanie z programu lojalnościowego i udział w offsecie ekologicznym.
Drugi produkt to PKP.appka. Pełni rolę asystenta podróży i dostarcza np. informacje o dworcach: ich położeniu, dostępnych w nich infrastrukturze (poczekalnie, toalety, przechowalnie bagażu, ułatwienia dla osób niepełnosprawnych) oraz usługach (sklepy, kawiarnie, saloniki prasowe). Podróżni znajdą w apce informacje o remontach i zmianach w funkcjonowaniu dworców, a także przycisk SOS, umożliwiający połączenie ze służbami PKP. Obecnie narzędzie jest zintegrowane z aplikacją Bilkom, służącą do zakupu biletów, ale rolę tej ostatniej ma przejąć wspomniana już apka PKP Intercity.