Wcześniej rozwiązanie płatnicze pojawiło się w Nest Banku
Spółdzielcza Grupa Bankowa poinformowała, że jej klienci mogą już korzystać z narzędzia Visa Mobile. Rozwiązanie to można wskazać jako metodę płatności w wybranych sklepach internetowych. W transakcji będą wymagane smartfon, aplikacja oraz numer telefonu.
Jak w praktyce wygląda płatność Visa Mobile? Klient pobiera na swój smartfon aplikację o tej nazwie (lub aplikację bankową zintegrowaną z usługą) i dodaje w niej aktywną kartę Visy. W trakcie zakupów na stronie internetowej lub w aplikacji należy przy płaceniu wskazać ikonę Visa Mobile, podać numer telefonu i zatwierdzić zakup na smartfonie, we wspomnianej apce. Cały proces ma być prosty, szybki, wygodny i bezpieczny.
Na temat wdrożeniem Visa Mobile w SGB mogliście przeczytać w serwisie cashless.pl w połowie br. Rozwiązanie wcześniej pojawiło się w Nest Banku – klientom udostępniono je w maju, a o rozpoczęciu pilotażu usługi wiadomo było jeszcze we wrześniu 2021 roku. Usługa ma być powszechna – Visa stara się, by mógł ją zaoferować każdy wydawca kart współpracujący z tą organizacją płatniczą.