Bank deklaruje, że to nie koniec zmian w aplikacji – instytucja chce uprościć klientom poruszanie się po niej
Nest udostępnił konto na selfie – mogą je zakładać zarówno klienci indywidualni, jak i firmowi. Cały proces zajmuje ponoć 10 minut i jest realizowany z pomocą smartfona. Do jego przejścia potrzebny będzie dowód osobisty.
Aby założyć rachunek, należy pobrać aplikację Nest Banku. W kolejnym kroku klient wskazuje interesujące go konto (firmowe lub osobiste) i robi zdjęcie dowodu, a następnie nagrywa gesty wykonywane głową. Pozostaje uzupełnić brakujące dane (część program odczyta z dokumentu, niektóre są pobierane z baz zewnętrznych). Użytkownik zatwierdza jeszcze wniosek i czeka na potwierdzenie. Po jego otrzymaniu można korzystać ze wszystkich funkcji rachunku.
Rozwiązanie uruchomiono w publicznej chmurze obliczeniowej, co pozwoliło przyspieszyć prace nad nim i ograniczyć koszty. Bank deklaruje, że to początek większych zmian – planem na przyszłość jest uproszczenie aplikacji. Ma ono polegać m.in. na zminimalizowaniu ilości danych, które klient musi wpisywać ręcznie. Instytucja chce też usunąć z apki działania zbędne z punktu widzenia klienta.
Warto przypomnieć, że Nest zapowiedział wprowadzenie konta na selfie wiosną br. Rozwiązanie miało się pojawić w tym roku i termin ten udało się osiągnąć. Deklaracje towarzyszyły wprowadzeniu innych zmian: udostępniono nową stronę internetową, odświeżono aplikację i serwis bankowości internetowej. Bank postawił na nowe logo, kolorystykę oraz wizerunki kart płatniczych.