InFakt świadczy usługi z zakresu księgowości. Klienci firmy mogą z nich korzystać z pomocą aplikacji
Komisja Nadzoru Finansowego podczas dzisiejszego posiedzenia zezwoliła na świadczenie usług w charakterze krajowej instytucji płatniczej spółce InFakt. Zakres licencji dla podmiotu zarejestrowanego w Krakowie obejmuje inicjowanie transakcji płatniczej oraz dostęp do informacji o rachunku (w tym rejestrze firma znalazła się jeszcze wiosną 2021 roku).
InFakt powstał w Krakowie, w 2009 roku. Podmiot świadczy usługi z zakresu księgowości od momentu założenia firmy. Klient załatwia sprawy telefonicznie lub za pośrednictwem internetu. Do swojej dyspozycji ma aplikację, dzięki której można wystawiać faktury, zadawać pytania księgowemu i mieć stały, całodobowy podgląd istotnych informacji dotyczących firmy. Użytkownik otrzymuje przypomnienia o zbliżających się płatnościach, dokumenty przechowuje natomiast w wirtualnym sejfie.
Krajowa instytucja płatnicza to podstawowa licencja, o jaką ubiegają się fintechy. KIP musi posiadać siedzibę na terytorium Polski, ale może świadczyć usługi w innych krajach należących do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (za pośrednictwem oddziału lub agenta, a także w ramach działalności transgranicznej). Dotychczas KNF wpisała do tego rejestru ponad 40 podmiotów, ale część z nich wykreślono już z listy.