Firma przyznała, że przed rokiem mocno przepłaciła za aktywa Mall Group i WE|DO
Allegro podsumowało swoją działalność w III kw. 2022 roku. W tym czasie operator platformy e-commerce zanotował m.in. rekordową liczbę aktywnych kupujących: 13,8 mln (o 400 tys. więcej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku). Podmiot przedstawił też priorytety dla swojego rozwoju. Jednym z nich jest zwiększenie skali działalności Allegro Pay.
W trzecim kwartale wartość pożyczek udzielonych za pośrednictwem Allegro Pay przekroczyła 1,4 mld zł. To o ponad 150 proc. więcej niż w okresie lipiec – wrzesień 2021 roku. W omawianym kwartale Aion kupił od Allegro pożyczki ratalne o wartości blisko 350 mln zł (w porównaniu z kwartałem poprzedzającym oznacza to wzrost o 28 proc.). Potentat e-commerce przekonuje, że zmniejszyło to zapotrzebowanie na kapitał obrotowy.
Wśród priorytetów w zakresie rozwoju wskazano również umacnianie pozycji w Polsce oraz poprawę rentowności programu Smart. Na początku listopada okazało się, że zmianie ulegają zasady tego programu: cena rocznej subskrypcji usługi wzrosła z 49 do blisko 60 zł. Jednocześnie zmieniła się się minimalna kwota zamówienia, od której nie trzeba płacić za przesyłkę. W przypadku dostawy do automatów paczkowych i punktów odbioru wzrosła ona z 40 zł do 45 zł. W przypadku przesyłek kurierskich wzrost jest jeszcze większy: 65 zł zamiast dotychczasowych 40 zł.
Podmiot zamierza też skupić się na rozwoju biznesu poza Polską. W tym przypadku pierwszym celem jest poprawa sprzedaży własnej w Grupie Mall. Jednocześnie firma przygotowuje się do uruchomienia w Czechach platformy marketplace, na której pojawią się oferty stron trzecich. W serwisie cashless.pl mogliście niedawno przeczytać o pierwszych sygnałach w kwestii startu tego przedsięwzięcia.
Warto zaznaczyć, że w ostatnich dniach Allegro przyznało się do błędu w zakresie przejęcia Mall Group i WE|DO. Jesienią 2021 roku firma zgodziła się zapłacić za te aktywa przeszło 4 mld zł. Niedawno przeprowadzono jednak test na utratę wartości i okazało się, że Allegro musiało wykonać niepieniężny odpis z tytułu utraty wartości w wysokości niemal 2,3 mld zł. Allegro wyjaśniło, że przepłacono za ten biznes: cenę ustalono "na szczycie cyklu rynkowego", a od tego czasu rzeczywistość mocno się zmieniła (wyniki finansowe Mall i WE|DO okazały się znacznie niższe niż pierwotnie zakładano).