MangoPay to fintech dostarczający rozwiązania płatnicze dla marketplace'ów. W gronie jego partnerów znaleźć można Vinted i Rakuten
Fintech MangoPay, dostarczający rozwiązania płatnicze dla marketplace’ów, przejmuje polski startup Nethone, tworzący narzędzia do wykrywania prób oszustw płatniczych i zapobiegania fraudom oraz przejęciom kont. Strony nie ujawniły szczegółów transakcji. Podano jedynie, że Nethone nadal będzie świadczył usługi dotychczasowym klientom pod własną marką.
Transakcja stanowi część większego projektu. Wiosną br. fundusz Advent International, który w Polsce może być kojarzony m.in. za sprawą wprowadzenia na holenderski parkiet InPostu, kupił MangoPay (z jego oferty korzystają m.in. Vinted i Rakuten). Temu przejęciu towarzyszyło dofinansowanie: operator usług płatniczych otrzymał 75 mln euro na rozwój – zarówno geograficzny, jak i produktowy. Inwestycja w Nethone to jeden z elementów tego procesu.
Natomiast o Nethone mogliście już przeczytać w serwisie cashless.pl. Latem 2021 roku spółka informowała o zamknięciu rundy finansowania, w której pozyskała 25 mln zł. Środki te miały posłużyć m.in. do rozwijania autorskiej technologii profilowania użytkowników Know Your Users (KYU). Pozwala ona analizować sposób zachowywania się użytkownika serwisu internetowego. Proces ten odbywa się w tle i pomaga przeciwdziałać oszustwom.
Z pomocą Nethone firma MangoPay chce rozwinąć swoje usługi i zaoferować klientom nie tylko płatności, ale też uwierzytelnianie. Oferta ta nadal będzie kierowana przede wszystkim do marketplace’ów, ale też np. serwisów crowdfundingowych. Ich operatorom ma być łatwiej wykrywać oszustwa i przeciwdziałać im.
W ramach przejęcia prezes Nethone, Hubert Rachwalski, dołączy do zarządu MangoPay. Strony poinformowały także, że zamierzają rozwijać w Polsce hub technologiczny. Nethone zachowa autonomię w zakresie marki oraz operacji – firma będzie współpracowała z instytucjami finansowymi czy podmiotami z e-commerce na kilkunastu rynkach.