Wcześniej rozwiązania rodzimego startupu z zakresu cyberbezpieczeństwa były dostępne dla klientów mBanku, Santandera i Play
ING poinformował o uruchomieniu usługi CyberRescue, która ma wspierać klientów banku w zakresie bezpieczeństwa w cyfrowym świecie. Rozwiązanie zapewnia m.in. powiadomienia o nowych metodach stosowanych przez cyberoszustów oraz całodobową i bezpłatną pomoc ekspertów.
Aby uruchomić nową usługę, klient powinien zalogować się do Mojego ING i w sekcji Usługi wskazać CyberRescue. W kolejnym kroku należy wygenerować kod i z pomocą specjalnego linka przejść do formularza CyberRescue. Po jego wypełnieniu klient otrzyma SMS-a oraz maila z komunikatem powitalnym.
Użytkownik tego narzędzia może komunikować się ze specjalistami ds. cyberbezpieczeństwa przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Można to robić telefonicznie, mailowo, SMS-em, a także przez Messengera. Usługodawca zapewnia, że przeprowadzi analizę problemu i poda sposoby jego rozwiązania. Dotyczy to np. utraty telefonu, przechwycenia skrzynki mailowej lub konta na portalu społecznościowym, ataku z użyciem złośliwego oprogramowania, problemów w sklepie internetowym czy wiadomości z podejrzanym linkiem albo załącznikiem.
CyberRescue to startup powstały w 2018 roku i należący do mAcceleratora, funduszu inwestycyjnego utworzonego przez mBank. Z usług firmy wcześniej mogli korzystać klienci mBanku, Santandera i Play.