Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Usługa Apple Tap to Pay z coraz szerszym wsparciem. O integracji poinformował PayPal

Narzędzie pozwala używać iPhone'a jako terminala do płatności zbliżeniowych

Rozwiązanie Tap to pay (dotknij, by zapłacić) od Apple wkrótce doczeka się kolejnych integracji. Będą z niego mogli korzystać użytkownicy aplikacji PayPal oraz Venmo (to narzędzie od dekady należy do PayPal). Poinformował o tym sam potentat z rynku płatności cyfrowych. Początkowo usługa będzie dostępna wyłącznie na rynku amerykańskim.

Przeczytajcie także: Żabka wprowadza subskrypcje

Kiedy firmy udostępnią już nowe narzędzie (nie sprecyzowano terminu), korzystanie z niego nie będzie skomplikowane. Wszystko sprowadza się do tego, że sprzedawca ściąga na iPhone’a (model 11 lub nowszy) aplikację Venmo lub PayPal i uruchomia w niej omawianą usługę. Podczas samej transakcji wystarczy wpisać na telefonie kwotę do zapłaty i pokazać ekran klientowi. Ten ostatni zbliża do smartfona kartę, zegarek czy swój telefon (niekoniecznie iPhone’a) i następuje płatność. Rozwiązanie nie wymaga stosowania dodatkowych urządzeń.

Przeczytajcie także: Platforma Disney+ eksperymentuje z e-commerce

Kilka tygodni temu o takiej integracji informowała firma Block (dawniej Square), pochwalić się nią mogą także Stripe czy Adyen. Twórcy rozwiązania deklarują, że jest ono bezpieczne i zapewnia wysoki poziom prywatności: Apple nie zbiera na swoich urządzeniach lub serwerach informacji na temat transakcji.

O tym, że Apple pracuje nad softPOS-em, wiadomo od dłuższego czasu. Wiosną pojawiła się informacja o wdrożeniu rozwiązania w sklepie Apple’a w Cupertino, gdzie mieści się siedziba amerykańskiej korporacji technologicznej. Warto też wspomnieć, że w 2020 roku technologiczny potentat kupił za ok. 100 mln dolarów kanadyjski startup Mobeewave, rozwijający oprogramowanie umożliwiające akceptację zbliżeniowych płatności mobilnych.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies