To wynik zbliżony do tego zanotowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku, ale znacznie niższy od danych przedstawionych w 2019 roku
KIR przedstawił dane dotyczące funkcjonowania systemu Ognivo w III kw. 2022 roku. Na przeniesienie rachunku bankowego przy pomocy tego rozwiązania zdecydowały się w tym okresie 4303 osoby. W analogicznym okresie 2021 roku taką decyzję podjęło 3802 klientów. Wzrost jest zatem zauważalny, ale warto mieć na uwadze, że w III kw. 2019 roku z tego rozwiązania skorzystano 11,6 tys. razy.
Najwięcej wniosków o przeniesienie rachunku w poprzednim kwartale wpłynęło w lipcu (ponad 1,4 tys.). Kolejny już raz ponad 99 proc., czyli 4261 klientów zdecydowało się także na zamknięcie dotychczasowego rachunku. Z opcji przeniesienia salda skorzystało 4056 osób, tj. ok. 94 proc. wnioskujących. O przeniesienie zleceń stałych wystąpiło 695 osób, a o przeniesienie poleceń zapłaty 451 klientów. To wyniki zbliżone do tych zanotowanych w II kw. br.
Ognivo to system KIR wykorzystywany do wymiany informacji pomiędzy bankami i innymi uprawnionymi podmiotami (to np. ZUS, Poczta Polska, urzędy skarbowe czy miast). Służy on m.in. do przenoszenia kont. W tym celu należy złożyć wniosek i upoważnienie dotyczące przeniesienia usług. W taki sam sposób można równocześnie złożyć wniosek o zamknięcie dotychczasowego konta osobistego. Wszystkie formalności z tym związane przejmuje bank, do którego klient chce się przenieść. Cały proces zajmuje kilka dni i nie wymaga dalszego zaangażowania klienta.