Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Badanie Fiserv: cashback najpopularniejszą funkcją dodatkową terminali płatniczych

Zdaniem rodaków nadrzędną zaletą terminali płatniczych jest ich wygoda - większa niż w przypadku płacenia gotówką

Spółka Fiserv Polska zaprezentowała wyniki badania, z którego wynika m.in., jaka jest skala zainteresowania wśród rodaków korzystaniem z dodatkowych funkcji terminali płatniczych. Na pytanie (wielokrotnego wyboru) o atrakcyjne usługi tego typu, respondenci wskazali przede wszystkim na możliwość skorzystania z cashbacku, czyli wypłaty gotówki przy okazji płatności kartą za zakupy (blisko 41 proc. uczestników badania). Ta usługa cieszy się dużą popularnością wśród mieszkańców wsi, ale też dużych miast.

Przeczytajcie także: mBank wprowadza nowe limity autoryzacyjne

Terminal może służyć jako bankomat, ale też jako wpłatomat – na tę drugą opcję wskazało ponad 31 proc. uczestników badania i była to trzecia najpopularniejsza odpowiedź. Opcja wpłacania pieniędzy na konto w kasie sklepu cieszy się największym zainteresowaniem wśród osób najmłodszych (ponad połowa pytanych w przedziale wiekowym 18-29 lat). Należy jednak podkreślić, że większość dostawców usług płatniczych nie oferuje wciąż usługi przyjmowania wpłat w terminalach. Zainteresowanie wpłacaniem gotówki nie jest więc równoznaczne z korzystaniem z takiej opcji.

Wśród najpopularniejszych funkcji w terminalu badani wskazywali także na płatności w obcej walucie (32,3 proc. ankietowanych). To rozwiązanie jest znane głównie w gronie młodszych respondentów i kobiet. Poza podium znalazły się: funkcja zwrotu środków na rachunek karty, możliwość zostawienia z pomocą terminala napiwku czy wykupienia okresowego biletu komunikacji miejskiej bezpośrednio na kartę.

Przeczytajcie także: Provident wprowadził na rynek kartę kredytową

Polacy zapytani o to, co jest główną zaletą terminali płatniczych, wskazali przede wszystkim na wygodę (42 proc. badanych). Wśród innych istotnych korzyści wymieniono szybkość realizacji transakcji (28,8 proc.), prostotę obsługi (28,6 proc.) i oszczędność czasu (28,4 proc.). Ponad 13 proc. badanych wskazało na higienę (większą niż w przypadku płatności gotówką), a poniżej 10 proc. na większą kontrolę nad wydatkami.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies