Zmiany objęły internetowy serwis transakcyjny oraz aplikację mobilną PeoPay
Bank Pekao udostępnił klientom rozwiązanie, które ma ułatwić kontrolę zaplanowanych płatności. W aplikacji PeoPay połączone zostały dwie grupy funkcji: "Zarządzanie płatnościami" oraz "Nadchodzące płatności". Ten ostatni moduł doczekał się także rozbudowy w serwisie Pekao24.
Jedną z nowości jest prezentacja płatności zaplanowanych – zarówno tych oczekujących na wykonanie, jak i tych, których nie udało się zrealizować (część z nich będzie można ponowić lub odrzucić). Użytkownik może też liczyć na prezentację płatności sugerowanych, czyli tych regularnie wykonywanych. Bank podpowie kolejne terminy ich realizacji oraz sposób ich zautomatyzowania (dzięki temu rachunki będą płaciły się same np. jako zlecenie stałe albo polecenie zapłaty).
Trzecia nowość dotyczy prezentowania płatności subskrypcyjnych, czyli tych realizowanych z karty klienta, a dotyczących zakupu odnawialnych usług lub produktów (to m.in. serwisy streamingowe, abonamenty na prasę czy dietę pudełkową). Bank wyjaśnia, że do stworzenia tych narzędzi wykorzystał własny model matematyczny, który pozwala analizować i grupować płatności według różnych kryteriów. Finalnie klient ma otrzymywać prostą podpowiedź działania.
Instytucja wprowadziła też m.in. nowe powiadomienia w bankowości elektronicznej. Można je aktywować w Pekao24 lub PeoPay w sekcji "Ustawienia" w formie SMSa lub bezpłatnego pusha z aplikacji PeoPay. Powiadomienie nadejdzie od razu po wpływie na konto wynagrodzenia czy pieniędzy od innej osoby. Warto też przypomnieć, że Pekao chwalił się niedawno, iż z jego bankowości elektronicznej korzysta ok. 3,2 mln osób. W ciągu pięciu lat liczba ta wzrosła ponad półtorakrotnie.