Największy potencjał e-podpisu uczestnicy badania dostrzegają w zawieraniu umów o świadczenie usług bankowych
KIR i ZBP przedstawiły wyniki badania, z którego można się dowiedzieć m.in., że już trzech na pięciu respondentów chce korzystać z podpisu elektronicznego. Jednocześnie podmioty poinformowały, że od 2018 roku odsetek osób zainteresowanych tym narzędziem wzrósł o 38 proc.
Badanie wykazało, że największy potencjał podpisu elektronicznego respondenci dostrzegają w przypadku zawierania umów o świadczenie usług bankowych (wskazało na to ponad 52 proc. uczestników badania). Niewiele mniej, bo 45 proc. badanych wskazało na zawieranie umów z dostawcami usług użyteczności publicznej (np. gaz, woda, śmieci czy energia elektryczna). Na kolejnych pozycjach znalazły się ubezpieczenia (42 proc.), usługi telekomunikacyjne (41 proc.) oraz medyczne (34 proc.).
Kwalifikowany podpis elektroniczny pod względem konsekwencji prawnych jest cyfrowym odpowiednikiem podpisu odręcznego. Rozwiązanie umożliwia podpisywanie umów (i aneksów), faktur i autoryzowanie płatności. Wszystko odbywa się szybko i w pełni online, z zachowaniem standardów bezpieczeństwa.
mSzafir, czyli kwalifikowany mobilny podpis elektroniczny, dostarczany przez KIR, to przykład rozwiązania, które eliminuje potrzebę korzystania z fizycznych urządzeń (czytnik i karta), jednocześnie nie wymaga instalowania dodatkowego oprogramowania. mSzafir jest oferowany w dwóch wariantach: jednorazowym, służącym do podpisania pojedynczego dokumentu, a także z długim terminem ważności, do podpisywania wielu dokumentów.